משהו טוב עובר על חברות השליחויות
מה הקשר בין חג פורים לפיצה? לכאורה אין קשר וחברות שליחויות המזון היו צפויות להתמודד עם הפסדים גדולים, אך בזכות חשיבה מקורית הצליחו להפוך את הפיצה למאכל הרשמי של פורים, ולדחוק הצידה את אוזני המן.
כך לדוגמה, חברת דומינוס פיצה, המתפעלת מערך שליחויות ענק, הציעה ללקוחותיה בפייסבוק לפרגן לחברים שלהם במשלוח מנות מיוחד לפורים: מגש פיצה.
הגולשים העלו לדף הפייסבוק בקשות, דומינוס "תיווכה" בחלוקת מגשי פיצה לרעבים, העסקים פרחו וסביב החברה נוצר באזז חיובי. זו רק דוגמא אחת לשימוש נכון בקהילה ובמודעות החברתית הגדלה בישראל.
חברת השליחויות למען הקשישים וניצולי השואה
בכדי להגדיל מכירות בתקופת ראש השנה וגם לתרום לקהילה, יצאה חברת המשלוחים "ספר האוכל" בשיתוף פעולה עם עמותת "שורשים", במטרה לאסוף מצרכים לארוחת ראש השנה לקשישים וניצולי שואה.
ספר האוכל תרמה את מערך השליחויות שלה עבור הקהילה וכשלקוחות קיבלו את משלוח האוכל לביתם, הם מסרו לשליח מצרכי מזון לתרומה והוא העביר את המצרכים לעמותת "שורשים". בזכות התיווך החכם מעל ל-1,000 קשישים וניצולי שואה זכו לארוחת חג!
הזדמנות עסקית עבור האוכלוסיות החלשות
אך החשיבה היצירתית אינה מוגבלת רק לתקופת החגים. קבוצת נשים מסעודיה מוכיחה כי לא רק החגים היהודים הם אטרקציה לחברת השליחויות, וכי ניתן להגדיל מכירות לאורך כל השנה.
כך למשל, קבוצת נשים מסעודיה ביקשה לעזור בכלכלת המשפחה ומצאה דרך מקורית לעשות זאת, הנשים הציעו ללקוחות מסביבתן הקרובה את שירותיהן כשליחות אישיות, ובעזרת רכבן הפרטי החלו לבצע שליחויות קטנות: רכישת מתנות ללקוחות, משלוחי ארוחות חמות למשרדים וטייק אווי לבתים.
הנשים שעד כה היו ממודרות משוק העבודה פתחו חברת שליחויות קטנה שלאט צמחה וגדלה, מצאו אפיק חדש לפרנסת המשפחה כולה והצילו אותה מרעב ועוני.
המוטו שלהן הוא שכל מה שניתן לעשות בכדי להקל על חיי הלקוחות, ייעשה ובמהירות. אנשי הקהילה שהכירו את הנשים סמכו עליהן שיבצעו את השליחות במקצועיות ויעילות, והעסק הספונטני זכה למוניטין.
מנהלים חברת שליחויות? חממו מנועים לקראת החגים!
חשבו כיצד חברת השליחויות אותה אתם מנהלים יכולה לנצל את תקופת החגים להגדלת היקף ההזמנות, ולהתחבר ללקוחות חדשים ולהגיע גם למי שאינו מזמין בדרך כלל שליחויות. בחרו באחת משלוש הדרכים שהדגמנו בכתבה:
הפכו את חברת השליחויות שלכם למתווכת בין עסקים
הציעו ללקוחות עסקיים לשלוח מארזי מתנות לקראת חג הפסח לעמיתים, לקוחות ואפילו לבתי העובדים באמצעות חברת השליחויות שלכם, בחינם או בנחה משמעותית. כך תוכלו להכפיל בקלות את מספר השליחויות שתבצעו ובמקביל להגיע לקהל לקוחות חדש.
רתמו את חברת השליחויות למבצע התרמה לחג הפסח
הציעו את השירות שלכם בהנחה ובמידת היכולת בחינם לקהל הרחב, כפי שעשתה חברת דומינוס פיצה. צאו במבצע לקראת חג הפסח והזמינו את לקוחותיהם העסקיים לתרום ציוד משרדי וגם מצרכים לארוחות חמות עבור קשישים, ניצולי שואה או אוכלוסיות חלשות. את המצרכים העבירו לעמותות השונות או לנקודת איסוף באגף הרווחה בעיר.
הרחיבו את סוגי השליחויות לקראת חג האביב
אם עיקר עיסוקכם הוא שליחויות למשרדים ולעסקים זו ההזדמנות שלכם לגדול. הציעו ללקוחות עסקיים לבצע דרככם שליחויות שונות לקראת החג ולחסוך את העמידה הממושכת בדואר וברשתות הקניות.
לדוגמה: הציעו שירות לאיסוף חומרי ניקוי מרשתות והבאתם למשרד, ביצוע שליחות לכיבוד לאירועים לקראת מסיבת הפסח המשרדית ועוד.
בדרך זו תענו על כל הצרכים של בעלי העסקים בתקופה הלחוצה לקראת החג, ותוכיחו יעילות, זריזות וחשיבה יצירתית, שלושה יתרונות חשובים לכל עסק, ולחברת שליחויות בפרט. בהצלחה.