שליחות ברכב? זה פאסה
הצורך של עסקים ומשרדים בשליחויות הוא קבוע ומתמשך, ואם תוסיפו לכך את הגדילה במספר המשלוחים מחו"ל (הודות לקלות ההזמנה ברשת) והרי לכם ענף שליחויות פעיל וערני.
חברות השליחויות בארץ מנסות להתמודד עם העומס אך אפילו דואר ישראל הוותיק מודה כי לא ניתן לעמוד בנטל, ושהחבילות נערמות בקצב מסחרר. בשל כך החליטו חברות שליחויות בארץ לשנות את שיטת הפעולה ולהגיע ללקוחות בכל דרך אפשרית.
התוצאה היא שליחות בכל אמצעי תחבורה קיים מרכבים, אופנועים, אופניים רגילות וחשמליות, תחנות לאיסוף חבילות בקניונים ובאוניברסיטאות ועתה – גם משלוחים ברגל!
רגע, אפשר לעשות מזה יופי של מסע פרסום!
מי שזיהה את האפשרויות הטמונות בשיטת המשלוחים מדלת לדלת הן חברות הפרסום, שמיהרו לרכב על הגל. החברות שכרו שליחים צעירים, ציידה אותם באופנועים, אופניים ו... ובכן, כפות רגליים, ושלחה אותן לבצע את השליחות עם טוויסט יצירתי כשכל האמצעים כשרים.
לדוגמא: בקמפיין הפרסום של מעדן השוקולד החדש, יולו (yolo) מבית שטראוס, נעשה שימוש בשליחים שהגיעו עד בית הלקוח ונשאו קופסא שקופה ונעולה ובתוכה המעדן. מי שרצה לטעום מהמעדן התבקש לפצח את הקוד.
הקמפיין הפך לשיחת היום ברשת כשגולשים העלו תמונה של הקופסא הנעולה והתחננו בפני חבריהם לסייע להם לפרוץ את הקוד.
קרדיט תמונה יולו במארז: Shachar Soikis ונטלי להב
מארז נשיקות ממעריץ סודי
חברת שטראוס המשיכה להבריק ולרגל הוולנטיין השיקה מעדן מילקי נשיקות, אותו העבירה ללקוחות באמצעות שליח שהגיע לביתם או למשרד עם מארז ובו המעדן, ללא פתק החושף את זהות השולח.
הלקוחות המופתעים התבקשו להצטלם עם המוצר ולהעלות את התמונה לעמוד הפייסבוק של מילקי ולאינסטגרם תחת האשטאג #מילקינשיקות.
השילוב בין תזמון מושלם, גורם ההפתעה וניצוץ של רומנטיקה הזניקו את הקמפיין לתודעה הציבורית, כשגולשים מפרסמים בעמודי הפייסבוק שלכם תקווה לקבל גם הם חבילת נשיקות מהמעריץ הסודי.
קרדיט תמונת מילקי נשיקות: Shachar Soikis
שמישהו יקרא לרופא!
גם חברת קלינקס (Kleenex) יצאה בקמפיין שהוא לא פחות מגאוני וזכתה בגינו בפרס הדיגיטל לשנת 2011. קלינקס ניצלה את החורף לפעילות שיווקית יצירתית כשהיא נעזרת במוצר המוביל שלה: טישו.
בקמפיין שנקרא "תרגישו טוב מקלינקס" אספה החברה סטטוסים "מצונננים" מעמודי הפייסבוק של גולשים אקראיים, ושלחה לביתם מארז שיעזור להם להתמודד עם הצינון והשפעת. המארז הכיל טישו כמובן, ועוד מוצרים נלווים שמשווקת החברה, והפך לערכת בריאות מלאת תשומת לב ומקוריות.
גם כאן נעשה שילוב בין המדיה החברתית לבין חברת שליחויות והתוצאה: שיחת היום ברשת, מאות גולשים מרוצים, פרסומת מטורפת וכאמור – פרס נחשק למהלך המבריק.
מה צפוי לנו בעתיד בענף השליחויות?
חברות השליחויות אינן מתכוונות להיעלם מהעולם גם כשכולם יעברו למסרים ברשת. המוטו שלהן הוא: כל עוד יש צורך בהעברת חבילות ומסמכים מדלת לדלת – אנו כאן בכדי להישאר.
עם זאת, התחרות קשה ויש צורך להישאר צעד אחד לפני כולם. בשל כך מעדיפות חברות שליחויות רבות להשתמש בשליחים הרכובים על אופניים, ובכך פותרות גם את מכשולי הדרך, הצורך בחנייה והדו"חות הרבים.
עבור חברות רבות המעבר לשליחויות בשיטה ירוקה מתכתב עם רצונן לשמור על האוזון, והלקוחות מגיבים בחיוב למהלך.
אמצעי נוסף הוא – הרגליים. כשטרנד שליחות ברגל החל בניו יורק אנשים לא האמינו שהוא יגיע למחוזות נוספים, אך נראה כי השיטה תופסת ובעתיד הקרוב נוכל לראות גם חברות ישראליות צועדות אל משרדי הלקוחות ובידן חבילה.