המעטפה היא חלק אינטגרלי ממערך השיווק שלכם
אנו "מתוכנתים" לסט רגשות שעולה בכל פעם שאנו רואים מעטפה כזו או אחרת ואם תחשבו על זה, תבחינו כי מראה המעטפה קובע במידה רבה מה אנו מרגישים כלפי המידע אותו היא מכילה ו/או כלפי השולח, גם מבלי לדעת באמת מה יש בה.
כך לדוגמא, תגיבו במורת רוח לנוכח המעטפה הנושאת את לוגו הבנק גם אם אינכם מצפים לחדשות רעות. סט הרגשות המוטמע בנו אינו מוגבל רק לעולם האישי וניכרת השפעה גם במישור העסקי. למשל: לקוח שמרוצה מהספק / נותן השירות יגיב בחיוך לנוכח מעטפה הנושאת את לוגו הספק, ולעומתו, לקוח שאינו מרוצה יגיב בכעס נוכח מעטפה ועליה פרטי הספק.
עכשיו כשהעובדה הזו ברורה לפניכם כל שעליכם לעשות הוא לעצב מעטפה עסקית שתעורר בלקוחותיכם שמחה, התרגשות ואפילו סקרנות. הטיפים הבאים יסייעו לכם במשימה.
האם תעזו להשתמש במעטפה בצבע שחור?
הצבעים הנפוצים בשימוש במעטפות עסקיות הם לבן ושמנת. הצבעים המשדרים רצינות ואחריות ומעוצבות כך שיעוררו תגובות מתונות בקרב הלקוחות. לכן, שימוש במעטפה שחורה הוא בגדר החלטה פורצת דרך, ויש שיירתעו ממנה.
אך לפני שתפסלו את הרעיון קחו בחשבון את הנתונים הבאים: מעטפה שחורה תמשוך תשומת לב, והרבה, וזה בדיוק מה שאתם צריכים כעסק. המעטפה תמצב אתכם כשונים, פורצי דרך וייחודיים וזה הדבר השני שהעסק שלכם צריך ונתון אחרון, בבחירה בצבע השחור תוכיחו למתחרים בשוק שאתם מוכנים ללכת רחוק בכדי להשיג יתרון, וזה הדבר השלישי שהעסק שלכם צריך.
מעטפה שחורה בולטת כשלעצמה ולכן מי שיבחר בה (זה אתם!) כדאי שישתמש בכיתוב נלווה בצבע לבן, ובפונט קל לעיכול ועדין למראה. קחו בחשבון שבעבור החדשנות תתבקשו לשלם יותר על ידי בית הדפוס, אך ההשקעה שווה ותוכיח את עצמה בהמשך.
השתמשו במעטפות שמדגישות את המותג שלכם
כפי שציינו, מספיק לנו לראות את המעטפה החומה עם הלוגו הצה"לי בכדי להבין בדיוק מה מדובר, והרעיון הוא למצוא את האייקון, הצבעים או האלמנט הייחודי שיבליט את המעטפה שלכם ויהפוך אותה לנראית ומוכרת.
המלצתנו היא להשיק בין שם העסק או מהותו לבין המעטפה, כך שהיא תבליט את השירות או המוצר שאתם מעניקים. קונדיטוריה בארה"ב, למשל, הצמידה לחלקה העליון של המעטפה מדבקות של עוגיות ומאפים, ובכך חיזקה את המותג שלה.
חברה אחרת בחרה לעצב את המעטפה כעטיפה של קרטיב, והגדילה לעשות כשמילאה את המעטפות בכרטיסי ביקור בצורת קרטיבים בכל הצבעים.
שתי החברות הללו הדגישו את המוצר/שירות שלהם על גבי המעטפה והפכו אותה לכלי שיווקי יצירתי, חכם ומושך תשומת לב.
צאו מהמסגרת: השתמשו בתוספים למעטפה
הרעיון של הקונדיטוריה האמריקאית מצוין גם בגלל שהשכילה לשלב את האלמנט המוביל שלה, העוגות, על גבי המעטפה וגם בגלל הבחירה בשילוב האלמנט על גבי המעטפה ולא בתוכה. כך, כשהלקוח מקבל את המעטפה לידיו הוא מיד נתקל במדבקת העוגה, והחיוך עולה על פניו.
חברה אחרת שעשתה שימוש נבון במעטפה העסקית שלה בחרה להצמיד את כרטיס הביקור של העסק למעטפה, על ידי הפיכת כרטיס הביקור למגנט שנדבק משני צדיה, ולמעשה אוטם את המעטפה.
בדרך זו הצליח העסק לא רק למשוך תשומת לב לעיצוב הייחודי, אלא "להשחיל" גם את כרטיס הביקור שלו, המעוצב בדרך יצירתית ונהדרת, ולהפוך את השילוב לחבילת קד"מ גאונית. בתמונה שלפניכם תוכלו לראות את המעטפה ואת כרטיס הביקור שהוצמד לה.
מי אמר שמעטפה חייבת להיות מרובעת?
יש מי שמעז לפרוץ גבולות ולשנות לחלוטין את מהותה של המעטפה, כמו החברה (כן, האמריקאית) למשקאות אלכוהוליים שהחליטה להשתמש במנהג הישן לעטוף בקבוקי אלכוהול בנייר עיתון – לטובתה.
החברה הפכה את המנהג שנתפס בעיני הציבור כבזוי לסימן ההיכר שלה, ועטפה את כל בקבוקיה בנייר דמוי עיתון, עליו מודפסים פרטי העסק והלוגו שלו. הרעיון גאוני, מוכרחים להודות, ושונה לחלוטין מכל מה שראינו עד היום בתחום המעטפות העסקיות.
מבחינתנו זוהי הבחירה המנצחת והמלצתנו לכם היא לחשוב מהו המסר העסקי שאתם מעוניינים להעביר, כיצד הייתם רוצים להצטייר בעיני הלקוחות והציבור וגם מהו המסר ממנו תרצו להתרחק – ומתוך התובנות הללו לחפש את המעטפה שתגדיר אתכם בדרך הטובה ביותר, כשהפחד מרושם רע מנוטרל ויש מקום רק ליצירתיות ותעוזה.
צרו חיבור עיצובי בין המעטפה לסממני העסק
שמרנים? מתקשים לחשוב מחוץ לקופסא? באר היצירתיות יבשה? לא נורא, כי גם למעטפות הלבנות והפשוטות ניתן להציע טוויסט קטן שישדרג אותן. לדוגמא: ליצור אייקון קטן באחת מקצוות המעטפה ואייקון מקביל בנייר העסקי האחר של העסק, ובכך לגרום להם להתכתב או להתחבר.
הדוגמא הבאה ממחישה את הרעיון בצורה מדויקת: תוכלו לראות כיצד לוגו העסק הודפס באותו הגודל ובאותה הצורה, אך בצבעים שונים, כשהחיבור בין כל הניירת העסקית (מעטפה, כרטיס ביקור, חשבונית ומכתבייה) יוצרים איחוד עיצובי ולמעשה מתחברים לכדי אייקון אחד צבעוני. כמה פשוט, ככה מקסים והכי חשוב: קל לביצוע.