Booster -

מחפש ספקים מתאימים

מעביר את בקשתך

מחפש ספקים מתאימים

מצאנו ספקים מתאימים לדרישותך!

בתי דפוס

30%

מה אתה מעוניין להדפיס?

האם אתה זקוק גם לשירותי עיצוב?

מה מספר העותקים שתרצה להדפיס?

מהי מידת הדחיפות להדפסה

כיצד תרצה לקבל את המוצר המודפס?

מיקום המשרד שלך

יש למלא עיר
העיר אינה קיימת
חזור רשימת כל הספקים

בתי דפוס

90%

מלא פרטים והספקים יתקשרו אליך

שם איש קשר:
שם החברה:
טלפון:
נא מלא טלפון
דוא”ל:
נא מלא דוא”ל
או פנה לספקים לבד

בקשתך הועברה בהצלחה!

הספקים המומלצים יצרו עמך קשר טלפוני ישיר בשעות הקרובות למתן הצעת המחיר המוקד שלנו זמין לסייע בכל נושא בטלפון 8231*

מחפש בית דפוס?

ענה על שאלון דרישות קצר וקבל במהירות הצעות מחיר מבתי הדפוס המתאימים ביותר

התחל כאן!

הפצה בפיקוח – לכו על בטוח

שליחים חצופים, פלאיירים על הרצפה, נהגי חלוקה מאחרים - איך תדעו שהמוצרים או חומרי הפרסום שלכם, מונחים בידם של עובדים מקצועיים ומיומנים? כל הטיפים לבחירה ופיקוח של חברת הפצה, בכתבה שלפניכם.

מאת: | | קטגוריה: בתי דפוס

חברות הפצה הן חברות שכיחות במשק הישראלי. שוק ה-B2B של חברות הנותנות שירות לחברות ועסקים אחרים הוא תחום התופס תאוצה בשנים האחרונות. ישנם יתרונות רבים לשירותיהן של חברות ההפצה, החל מהחזקת מערך שליחים ונהגים וחיסכון לוגיסטי עצום עבור חברות אחרות וכלה במחירי הביטוחים וניהול כוח האדם הכרוך בכך.


מעבר לפן הלוגיסטי והכלכלי, היתרון המשמעותי של חברות ההפצה עבור חברות צד ב' טמון ביכולתן להגיע לאזורים מרוחקים ולהגדיל את החשיפה לפעילות החברה. עבור כל אלו ישנו חיסרון אחד והוא העובדה כי עובדי חברת ההפצה הם לא עובדי החברה שלכם ואינם מזוהים עם המותג וערכי השירות שאתם דוגלים בהם. לכן יש צורך בשקיפות, הגינות ואמינות מצד חברת ההפצה.

טיפים לבחירת חברת הפצה לעסק

  • בררו פרטים על לקוחות אחרים של חברת ההפצה וצרו עימן קשר לקבלת חוות דעת – אם חברת ההפצה עובדת מול חברות גדולות, מוכרות ומבוססות אז כנראה שהן מרוצות ממנה והיא עושה משהו נכון שמצדיק את המשך החוזה איתה – בדקו מולם / בקשו אנשי קשר מחברת ההפצה עצמה.
  • שאלו על הרכב/אופי הנהגים, שליחים או שירות הדיוור של החברה - אופי העבודה מושך לרוב בני נוער, עובדים זמניים, עולים חדשים או כאלה שזוהי השלמת הכנסה עבורם, שאינם מכירים את השפה או את האזור בו הם מועסקים. בדיקה זו הכרחית מכיוון שטעויות בשמות הרחובות או בשמות הלקוחות שאתם מפיצים להם יגרמו לבזבוז של כסף וזמן יקר. כדאי לשכור את שירותיה של חברה המעסיקה עובדים קבועים במשרה מלאה או פרילנסרים. עובדים קבועים ופרילנסרים מעידים על תנאי עבודה טובים ועל הרצון של העובדים לעבוד בחברת ההפצה.
  • מספר כלי הרכב וגודל החברה – ככל שהחברה גדולה יותר, כך תוכלו להיות בטוחים שהיא תוכל לספק לכם את המשאבים הדרושים. בדרך כלל חברות הפצה גדולות יעבדו בכמה סניפים כדי לספק כיסוי למשלוחים לרוב חלקי הארץ.
  • כל המוסיף גורע - חברות הפצה רבות "מתכסות בנוצות טווס" ונוטות להתהדר בכמות השירותים שהן מעניקות. לעיתים זה בעוכריהן וחברות כאלו נותנות אמנם שירותים מגוונים, אך הם באים על חשבון איכות השירותים. יש לבדוק טוב את התנאים הקודמים ולהצליב מידע גם לפיהם וביחס למגוון המוצע ולשירות הספציפי שאתם צריכים.
  • אבל לא תמיד! חברות הפצה מסוימות מציעות גם שירותי דפוס וגרפיקה כחלק ממכלול השירותים המלאה והדבר מסייע רבות לעסקים הזקוקים לשירותים הללו מכיוון שהם חוסכים בעלויות של כמה ספקים במקביל ומערך השירות ובקרת האיכות נמצאים כולם תחת קורת גג אחת. בדיקה מוקדמת והשוואת מחירים הם תנאי מקדים והכרחי לבחירת החברה במקרים הללו.
  • מהו טווח ההפצה? בישראל ישנם אזורים הנחשבים קשים או מורכבים להגעה, כמו ליישובים מעבר לקו הירוק, מזרח ירושלים או אילת והיישובים הקרובים אליה. חלק מחברות ההפצה מתחייבות על הגעה לאזורים אלה ומרחיבות את טווח ההגעה המינימלי במספר ימים (ואף שבועות) נוספים או תמורת תשלום נוסף, וחברות אחרות אינן מגיעות לחלק מהיישובים. מומלץ לוודא הגעה למקומות אלה ובמקרים מסוימים, להיעזר בחברת הפצה מקומית באותם יישובים.  
טיפים לבחירת חברת הפצה לעסק

כיצד ניתן לפקח על פעילות חברת ההפצה? 

ישנם מגוון של שירותים הניתנים על ידי חברות הפצה, לכל אחד מהשירותים, לדוגמה חלוקת פלאיירים, נדרש סוג שונה של פיקוח או מעקב מצד החברה המקבלת את השירות.

  • משלוחים וקווי חלוקה - עבור שירות זה ניתן לעשות סקר צרכנים. גם אם חברת ההפצה בודקת את המשלוחים באופן פרטי, הרי כל נתוני לקוחות הקצה נמצאים אצלכם בחברה, תוכלו לבצע שיחות רנדומליות או סקרים יזומים אחת לכמה זמן על מנת לשפר גם את השירות שלכם עבור לקוח הקצה וגם לפקח על מערך המשלוחים והשליחים של חברת ההפצה. תוכלו לשאול שאלות כמו: האם השליח הגיע בזמן? האם החבילה/מוצרים הגיעו תקינים? כיצד הייתם מדרגים את יחס השליח? האם החוויה כולה הייתה לשביעות רצונכם?
  • חלוקת פלאיירים ודיוור ישיר – במהותם, פלאיירים נועדו כדי לכסות אזורים גדולים במחיר נמוך, כך שרבים מהם יחולקו ידנית או לתיבות הדואר או על הדלתות. פיקוח על חלוקת הפלאיירים חייב לכלול שני פרמטרים: בדיקה פיזית של אזורי החלוקה באמצעות מנהלים מטעם שתי החברות וחלוקה בכמה פעימות באותו איזור עם עובדים שונים על מנת להעלות את אחוזי המפגש של לקוחות הקצה עם הפרסום שעל הפלאייר ולדאוג שהפלאיירים יחולקו בכל האזור.

 

הספקים מסכמים

חברות הפצה רבות עושות לילות כימים על מנת לתת שירות מעל ומעבר ולא רק עבור לקוחותיהם אלא גם עבורם ועבור עתידם בשוק הישראלי המפותח של חברות B2B, שהוא שוק החברות הנותנות שירותים לחברות אחרות. כמובן שלכל חברה יש את הדרישות השונות שלה מחברת ההפצה ולכן גם פרמטרים שונים שאליהם היא מתייחסת בעת חתימת חוזה. אל תשימו את מבטחכם בחברת הפצה מבלי שבדקתם תחילה את מכלול השירותים שהיא מציעה והאם העלות שלהם משתלמת ביחס לכמות הלקוחות שלכם או לצרכים הייחודיים שלכם כחברה.


לכם כלקוחות יש את הזכות והיכולת להציב דרישות מקדימות לא רק במטרה לקדם את עצמכם, אלא גם כדי למצוא ספק לטווח הארוך והכי חשוב – כדי שלא תמצאו את עצמכם זורקים גם את ניירות הפרסום לפח, לצד הכסף שלכם.

קטגוריות קשורות

כתבות נוספות שיעניינו אותך