עכשיו זה מוכח: הומור תורם להגדלת מכירות
העסקים הגדולים נהנים מתקציבים שמנים שמסייעים להם לצאת בקמפיינים מרשימים, להעניק מתנות יקרות ערך לשותפים ולהציע מבצעים אטרקטיביים ללקוחות. אך כיצד יוכלו עסקים קטנים להגיע לרווחים נאים כשהם כבולים לתקציבים צנועים?
חברה קטנה מארה"ב התחבטה בדיוק בשאלה זו ומצאה פתרון יצירתי: החברה לסכיני גילוח קראה תיגר על הענקית ג'ילט בקמפיין פרסום מצחיק שרץ ביוטיוב וסחף את העולם.
בסדרת הפרסומות שנקראה Dollar Shave Club הציעה החברה את סכיני הגילוח שלה במחיר נמוך משמעותי מהמתחרה ג'ילט. התוצאה? מעל מיליון צפיות ביוטיוב בתוך ימים, מסת הזמנות מטורפות של המוצר שבמהרה הפך למותג והכרה עולמית. הכל בזכות פרסומת מצחיקה.
מכירים את דנית מחוות בריאותא?
לעתים מהות העסק אינה מאפשרת מרווח הומוריסטי נרחב. למעשה, רובינו עובדים בעסקים שאין להם נגיעה להומור. לדוגמה: ראיית חשבון, אדמיניסטרציה וכו', ומכאן הקושי להפוך את העיסוק לקליל והומוריסטי. עם זאת, טענתנו היא שניתן להכניס הומור גם לעיסוקים ו ומוצרים "נוקשים".
קחו לדוגמה את החלטתה של חברת תלמה, שאינה מזוהה עם הומור היסטרי, לאזור אומץ ולקדם את דגני הבוקר שלה בסדרת פרסומות משעשעת, כשהיא נעזרת בשחקן המוכשר אילן פלד (דנית, בשבילכם).
הפרסומות קידמו מוצר שגרתי ונטול קסם שהפך בן רגע לבדיחה הכי טובה בעיר. עם מעל למיליון צפיות ביוטיוב תשומת הלב כולה נתנה לתלמה שהגדילה רווחים באופן משמעותי, ויצרה סביבה ניחוח עדכני, צעיר ומסקרן.
קשה לכם במשרד? תצחקו על זה!
העובדים מגיעים למשרד בפרצוף "תשעה באב"? סבלתם מהפסדים ועתה האווירה במסדרונות קשה? מרגישים שהאנרגיה באופן כללי ירודה? אין כמו הומור בכדי להרחיק עגמומיות ולהחזיר את המוטיבציה. אך איך עושים את זה?
דרך מקורית היא לגייס את העובדים להכנת סרטון מצחיק. הפקידו בידם מצלמת וידאו ובקשו מהם לתעד את עצמם ואת חבריהם ביום העבודה. גיוס עובדים למשימה קלילה ומהנה תעזור להחזיר את תחושת ההנאה ותרחיק כעסים.
הדרך האגרסיבית יותר אך בעלת אחוזי ההצלחה הגבוהים היא לארגן ערב סטנד אפ! הזמינו את העובדים להופעת סטנד אפ במועדון, הפקידו אותם בידיו האמונות של הבדרן, לאחר ההופעה הגישו אלכוהול, פתחו מזנון, הציפו במוזיקה ואפשרו לאנרגיות הטובות להתחלף בצחוק ושמחה.
בשובם לעבודה ימשיכו העובדים לדבר על ההופעה המצחיקה וזמן האיכות שבילו יחד, וכך יובטח שההרגשה הטובה תימשך הרבה לאחר שהערב יסתיים.
ועכשיו, לפרקטיקה
הומור מסייע לשבור חומות ולהמיס את הקרח. זו עובדה. כשלקוחות, שותפים ועובדים מגיעים ליום עבודה במקום שמח – האנרגיות עולות. עצתנו עבורכם היא לאמץ את ההומור כחלק מערכי החברה ולהשתמש בו בכל הזדמנות.
הנה מספר דרכים:
• את ההזמנה לפגישת הסטאטוס השבועית עשו בעזרת הזמנה משעשעת במייל.
• את הרמת הכוסית במשרד פתחו בבדיחה או סיפור מצחיק.
• בשיחת הטלפון עם ספקים ונותני שירות שמרו על חיוך ונימת שיחה מקרבת.
• הכניסו לברכות החג שתשלחו ללקוחות משפט מצחיק שישאיר טעם טוב.
• בחרו במוצרי פרסום לקידום מכירות משעשעים. לדוגמה: מכונת מסטיקים שולחנית שהופכת לקופת חיסכון. כך יוכלו מקבלי המתנה להמתיק את יומם עד שהקופה תתמלא במזומן.
• שלבו במשרד תמונות וינטג' עם אמרות משעשעות.
• כשאתם מקדמים את העסק ברשתות החברתיות שלבו מדי פעם סטאטוס מצחיק ומושך.
בהצלחה!
קרדיט תמונת אילן פלד: צילום מסך יוטיוב.