הפלאייר מחכה בתיבת הדואר או מתחת למגב של המכונית. במקרה היותר טוב, דייל מקסים הצליח לתחוב אותו ליד של מישהו שהתעניין לרגע. עכשיו יש לפלאייר בערך שתי שניות, עד שמי שמחזיק אותו, יחליט אם להטיס אותו לפח האשפה הקרוב, להקדיש לו עוד חצי דקה של עיון או בכלל לשמור אותו בבית לרגע הנכון.
איך מנצלים נכון את השניות הקריטיות האלה של החשיפה והמכירה, אחרי שנוצר קשר עין עם הפלאייר? יש שיגידו שהדבר הנכון לעשות, מבחינה שיווקית, הוא להדפיס את המסרים של העסק על שני צדי הפלאייר כדי למקסם את ההזדמנות.
אבל אולי כדאי יותר, להיות קצר וקולע ולמקד מסר אחד בהיר שיהיה קל יותר לזכור?
נסקור את השיקולים לכאן ולכאן:
בעד פלאייר דו-צדדי
- ניצול שטח – הדפסה על שני צדי הפלאייר היא למעשה ניצול מקסימלי של שטח הפרסום. כדי לעורר עניין, אפשר לשחק עם שני צדי הפלאייר וליצור סיפור או שאלה ותשובה שהם דיאלוג בין שני צדי הפלאייר. לנצל את שני הצדדים משמע להשתמש בשטח נייר גדול יותר, שאפשר להפגין בו את הטעם הטוב שלכם בעיצוב, להכניס יותר פרטים ומידע ויותר צילומים.
- עלות – בדפוס אופסט, עלות של פלאייר דו-צדדי היא לא כפולה אלא רק גבוהה בכ-30% מעלות הדפסת צד אחד של פלאייר. כלומר חשיפה כפולה עם עלות שהיא פחות מכפולה - זה משתלם.
- אפשר לבדוק– מתלבטים באיזו סוג פנייה לבחור? יש לכם לפחות שני כיוונים טובים של קריאייטיב ואתם לא משוכנעים איזה מהם משרת אתכם יותר? תוכלו להדפיס את שתי הגרסאות על שני צדי הפלאייר- לתלות במקומות מסוימים את הפלאייר עם צד אחד בולט ולתלות במקומות אחרים את הצד השני פונה לקהל. הנה לכם מבחן – עכשיו חשפתם את שתי האסטרטגיות לבחינה ותוכלו לראות איזו מהן יותר אפקטיבית.
בעד פלאייר חד-צדדי
- שליטה - כשמדובר בפלאייר חד-צדדי, במידה ומי שמתעניין בו, החליט לתלות אותו במקום בולט כלשהו, לא תהיה התלבטות לגבי הצד שייחשף לצפייה. יש צד אחד עם המסר שבחרתם והוא זה שיהיה חשוף לכל. במידה והדפסתם על שני צדי הפלאייר, מי שיתלה, יחליט איזה צד יקבל חשיפה ואיזה יוצמד לקיר. למה לקחת את ההימור? במידה ויש צד שהוא חשוב יותר, אתם עלולים להחמיץ את החשיפה שלו.
- חידוד – פלאייר הוא פורמט שלא מקדישים לו זמן רב. לכן חשוב להיות ממוקדים ולהעביר את המסר באופן בהיר ומהיר. פלאייר ששני הצדדים שלו יודפסו, הוא פלאייר עמוס יותר שהמסרים הרבים שבו, עלולים להיאבד. בבחינת "תפסת מרובה – לא תפסת". כשמתמקדים במסר מצומצם, עולים הסיכויים שהוא ייקלט ויוטמע בצורה הטובה ביותר.
- לא דורש הסברים נוספים – פלאייר ששני הצדדים שלו הודפסו, הוא לפעמים מורכב יותר ודורש הסברים נלוויים של מי שמחלק אותו. אם תרצו לחסוך את עלות עמדת החלוקה עם הדיילים שמספקים גם הסבר, יתאים יותר פלאייר שצד אחד שלו מודפס.
לסיכום, כדי לקבל החלטה, קחו בחשבון את עלות ההדפסה וחישבו אם המסר שאתם רוצים להעביר יכול להצטמצם לעמוד אחד או שמדובר בכמות גדולה יותר של מסרים שחשוב לכם להעביר.
יש לקחת בחשבון את מעמד תליית הפלאייר ולתכנן את הפלאייר כך שישרת אתכם היטב, כשהוא תלוי במקום כלשהו.