מי עומד מאחורי תגובות הנאצה בפייסבוק?
מסרי נאצה הם תכנים פוגעניים שנועדו להשפיל את העסק והעומדים בראשו. לרוב זוהי ביקורת אגרסיבית, קללות, איומים, דברי הסתה, תמונות פרובוקטיביות והפצת שקרים. מי שבדרך כלל עומד מאחורי תגובות אלה הם לקוחות ממורמרים ועובדים מתוסכלים.
בנוסף ל"מטרילים שבשגרה" נוספה לאחרונה קבוצה חדשה של טוקבקיסטים זועמים, כתוצאה מגל הטרור בישראל, ועתה גולשים פרו פלסטינים ממלאים את הפידים העסקיים בהודעות נאצה בשפה הערבית, ולעיתים גם בעברית (תודה רבה, גוגל טרנסלייט), זאת כשאינם פועלים להפיל את הדף בהאקינג ולהשתלט עליו, דוגמת ההשתלטות על עמוד חדשות ערוץ 2.
7 אמצעים להרחקת גולשים בעייתיים
מי שחווה על בשרו את התופעה וגילה שאת הדף העסקי שלו ממלאים איומים בערבית בוודאי הרגיש אי נוחות גדולה, בלשון המעטה, וחוסר אונים. אך אנו כאן בכדי לומר לכם שישנה דרך להילחם בתופעה, ולא אחת אלא דרכים רבות. הנה עיקרן:
שימוש בסיסמאות חזקות
האמצעי הראשון להרחקת גורמים עוינים מהדף שלכם הוא שימוש בסיסמאות חזקות. בחרו בסיסמת כניסה בעלת 6 תווים לפחות המכילה אותיות בעברית ובאנגלית, מספרים וסימנים. בדרך זו תקשו על הגולשים להשתלט על הדף ולפרסם בו סרטונים מאיימים ותמונות קשות. הקפידו להחליף את הסיסמא בכל חודש.
מעקב קבוע אחר הפעילות בדף
הטעות הגדולה ביותר שתעשו היא להקים עמוד עסקי בפייסבוק ואז לשכוח ממנו. עליכם לבקר בעמוד אחת ליום, לפחות, וקראו את התגובות המתפרסמות בעמוד. הדבר נחוץ בעיקר לאחר העלאת תכנים לדף, שאז מורגשת תנועה ערה בו.
מחיקת תגובות במהירות וחסימת הגולש
רגע לפני שתמחקו את התגובה בצעו צילום מסך ותעדו את ההודעה. משתי סיבות: הראשונה, שמירת ההודעה תספק לכם את היכולת לעקוב אחר הגולש במידה ויפרסם הודעות נוספות, והשנייה, בכדי להגן על עצמכם במידה וכל הנושא יתגלגל לידי בית המשפט. בכדי לחסום את הגולש לחצו על אפשרות "מחיקה וחסימת הגולש", מאוד פשוט.
דיווח להנהלת פייסבוק על תוכן פוגעני
הנהלת פייסבוק דוגלת סובלנות ועושה כל שביכולתה בכדי למנוע אלימות ברשת. כך היא טוענת בנחישות, ולכן סיפקה כלי חשוב לפרטיים, לעסקים ולגופי ציבור והוא היכולת להתלונן בפניה על מפגעים. באמצעות לחצן "דווחו על תוכן פוגעני" תוכלו למלא את פרטי המקרה ולהעביר הודעה מיידית לפייסבוק.
ייתכן ותזכו לתגובה רק כחלוף מספר שעות, ימים או שבועות, אך אל תוותרו על אמצעי זה ועשו בו שימוש בכדי למגר את תופעת ההטרלות וההצקות בדף.
טרגטו בחוכמה את קהל היעד שלכם
בחרו את קהל היעד שלכם בחוכמה והימנעו משליחת פוסטים למתנגדים שלכם, לדוגמא, או להשתמש בתוכן שעלול לעורר סערה. לעסקים מוטב להישאר מחוץ לזירה הפוליטית בימי מלחמה, וגם בשגרה, ולכן הימנעות מלהיכנס לעין הסערה – היא תמיד האפשרות הטובה ביותר. בחרו את קהל היעד בדייקנות והסתפקו ב"קהל בטוח", גם אם הדבר יגרום להפצה בהיקף קטן יותר.
למדו מהשרה מירי רגב כיצד להשיב מלחמה
שרת התרבות והספורט, מירי רגב, ספגה הרבה ביקורת במהלך ימי מבצע "צוק איתן", וגולשים מילאו את עמוד הפייסבוק שלה בתגובות נזעמות. השרה בחרה להכיל את הזעם הציבורי והשתדלה שלא להשתלח חזרה, אך כשהגולש גילי גולן קילל וגידף אותה- היא החליטה שלא לעבור על כך בשתיקה, ותבעה את הגולש בסך 300,000 ₪ בגין לשון הרע.
כוונתנו היא אינה לעודד אתכם בגין כל ביקורת שתקבלו, כי כל עסק הרי מוכרח להתמודד עם מעט ביקורת, אך אם תגובות הופכות לאיומים, קללות או הסתה הפוגעת בכם ובהכנסותיכם – אל תחששו לגשת לעורך דין ולחקור את האפשרות לתביעה. כך או כך, נשמו עמוק, המשיכו להשקיע בקידום העסק שלכם והתפללו, כמו כולנו, שימי השגרה יחזרו ועמם השקט ברשת.