קווים מנחים בקידום אתרים
מקדמי אתרים מנוסים יאמרו לכם שיש אלף שיטות לקדם אתר, וזה נכון, אך כמה משיטות אלה הוכחו כאפקטיביות? האם השקעה של אלפי שקלים בקידום תסייע להגיע לתודעה? או אולי קידום בערוצי תקשורת גדולים? ואולי דווקא קידום עם דגש על קהל יעד ספציפי הוא הדרך להצלחה?
בכדי לסייע לכם למצוא את הידיים והרגליים בתחום הרחב הזה, אספנו עבורכם את כללי הזהב לקידום עסקי אפקטיבי.
הכלל הראשון: התוכן הוא המסר
גם מנוע הקידום המשומן והחזק ביותר לא יוכל לסייע למי שמציע תוכן ירוד. בכדי להביא את האתר שלכם לתודעה חשובה אומנם פלטפורמת הקידום, אך חשוב יותר התוכן המקודם.
חשבו על זה כך: תפקידו של מקדם האתרים הוא להביא את הגולשים אל האתר, ותפקידו של התוכן הוא להשאירם שם, ולגרום להם לחזור בשנית. כך לדוגמא אם הצלחתם במאמצים רבים להגיע לקהל של 1000 גולשים, אך מתוכם רק 300 נכנסו לכתבה וקראו אותה – פספסתם את המטרה.
השקעה בתוכן איכותי בשילוב עם תנאים אופטימליים ליצירת חוויית משתמש טובה (נראות טובה של האתר, פונטים ברורים, תמונות מושכות וזמן תגובה מהיר למעבר בין דפים) הם שיהפכו את האתר לבית חם עבור הגולשים.
הכלל השני: בחרו ערוצי קידום נכונים
בין אם תבחרו להשקיע את מאמציכם בקידום בטלוויזיה, רדיו, אתרי אינטרנט או עיתונות כתובה – עשו זאת בחוכמה. הגדירו מהו קהל היעד שלכם ובחרו את הפלטפורמה הטובה ביותר בכדי להגיע אליו.
זכרו כי המפגש הראשון של הלקוח הפוטנציאלי עם האתר שלכם הוא שיקבע את הרושם, ויהווה גורם מכריע בהחלטתו להשתמש בשירותיכם או להתרחק. על כן, בחרו בתבונה. בדקו מהו ערוץ התקשורת הנכון עבורכם, וגם אם אינו נחשב למיינסטרים אך משרת את מטרתכם – אל תחששו להשתמש בו.
לבסוף, הישארו עם היד על הדופק ובדקו את תוצאות הקידום בערוץ שבחרתם, אחת לתקופה. כך למשל: ייתכן וקידום האתר ברשתות החברתיות יצלע בתחילה אך בהמשך יניב הישגים, ולכן אין להתייאש במהרה.
או לחילופין, ייתכן וההשקעה הגדולה שלכם ברשתות החברתיות תתברר כלא אפקטיבית, וייתכן כי דווקא קידום באמצעות חילופי קישורים הוא הדרך הנכונה. בדקו אחת לחודש היכן אתם עומדים ותכננו צעדיכם קדימה.
הכלל השלישי: השתמשו בתוכנה להפצת מסרים
במקום למלא כל דף תוכן בארבעים קישורים, נסו להפחית בלינקים פנימיים ובמקום זה השתמשו בתוכנה להפצת מסרים. בדרך זו הלינק הנכון יגיע ליעדו, מבלי לעייף את הקורא או להתיש את גוגל.
מטרת תוכנות אלה היא להגיע לקהל יעד רחב, בדומה לקידום הממומן בפייסבוק, עם מסר ממוקד. פוסט או כתבה שבחרתם לקדם. כיום ניתן למצוא מספר רב של תוכנות להפצת מסרים, כשלכל אחת יתרונות וחסרונות.
אספו המלצות וחוות דעת על תכנות אלה מעמיתים בתחום קידום האתרים, ובדקו איזו תוכנה נותנת מענה לצרכים שלכם ואת התמורה הטובה ביותר לכספיכם.
הכלל הרביעי: הגנו על התוכן שלכם
נקטו אמצעים בכדי להגן על התוכן באתר ולשמור עליו זמין עבור הגולש. בכדי לעשות זאת היעזרו בחברות אחסון אתרים המציעות מגוון דרכים לאגור את המידע בשרתים פיזיים, או באמצעות גיבוי התוכן בענן וירטואלי.
חברות אחסון אתרים מצוידות גם באמצעים להגנה על התוכן מפני גניבת מידע ונוקטות במנגנונים שונים ומתקדמים בכדי להבטיח חווית גלישה טובה ובטוחה. כיום ניתן לרכוש שרת גיבוי לאפסון כמות עצומה של מידע בעלות נמוכה.
אל תוותרו על אמצעי חשוב זה בכדי להבטיח שבמידה ויתרחשו קריסת מערכות, שיטפון או נפילת מתח יישמר המידע המצוי באתר ותמשיך פעילותכם ללא עיכובים ותקלות.
הכלל החמישי: הישארו עם היד על הדופק
בדקו את המתחרים שלכם כל הזמן. אל תהיו שאננים. בדקו באילו אמצעים עושים שימוש עסקים מתחרים בכדי להתקדם, והאם פספסתם משהו בתהליך. מכוון שקידום אתרים מבוסס בחלקו על נוסחאות ובחלקו על ניסוי וטעייה, כדאי ומומלץ להתנסות עד למציאת הנוסחה המתאימה ביותר עבורכם.
התמידו בעשייה וזכרו שגם אם לעתים המשימה ספציפית, בסופו של דבר תרגישו גאווה גדולה כשתראו את האתר שלכם זוכה למיקום נחשק בגוגל. בהצלחה!