מכירים את הגוגל דודל?
ענקית החיפוש הבינלאומית מצאה שיטה להגיע לתודעת מיליוני הגולשים: הוספת טוויסט קטן ללוגו גוגל בהתאם לחגים והאירועים השונים בעולם. הפעולה כונתה "גוגל דודל" והפכה לשיחת היום מאז פרצה לראשונה ב- 1998.
גוגל הצליחה לבצע שני מהלכים חשובים באמצעות הגוגל דודל – הראשון הוא למקם אותה במשבצת "יודעת הכל" המודעת למתרחש בכל העולם, לאירועים, חגים וימי הולדת של אישים חשובים, כיאה לענקית החיפוש שהיא, וההישג השני שהגוגל דודל העלה לסדר היום הציבורי נושאים שונים לדיון, והפך את גוגל לקובעת טרנדים.
השימוש בלוגו גוגל לסימון אירועים שונים קיבל כל כך הרבה כוח, שלעיתים קרובות הוזכר בכלי התקשורת ובערכים שונים בוויקיפדיה. גוגל למעשה למדה אותנו שבעזרת שינוי עיצובי קטן ניתן לעורר אהדה או מהומה ובעיקר – תשומת לב. כך תיישמו את השיטה בעסק שלכם:
מעטפת העסק מקבלת שדרוג קייצי
חברות כמו קוקה קולה, גלידות שטראוס ורשתות אופנה יוצאות עם מוצרים מיוחדים בקיץ וחודרות לתודעת הלקוחות בעונה החמה. מסיבה זו הן בוחרות להשקיע אלפי דולרים בקמפיינים שיווקיים גדולים ומעוררי תשומת לב.
בהנחה שאינכם מנהלים עסק ענק בתקציב בלתי מוגבל, הרי שפרסומת קיץ היא אינה הדרך לקדם את העסק. לעומת זאת, קידום באמצעות מוצרי הדפוס של החברה, ניירות המכתבים, מעטפות, פליירים ללקוחות ואפילו קטלוגים קיציים – יעשה נפלאות לעסק.
הזמינו מבתי דפוס את מוצרי הדפוס בהם אתם משתמשים כל השנה אך עם טוויסט קטן. לדוגמה: איור של כדור פורח במעטפות החברה, לוגו העסק "נוזל מחום" או כרטיס ביקור המכיל שעות פתיחת העסק כשלט התלוי בסוכת מציל.
הזמינו את הלקוחות ליהנות ממבצעי קיץ
יכול להיות שהלקוחות יתקלו במעטפה המעוצבת ששלחתם להם ויתרגשו ויכול להיות שהטוויסט העיצובי יחמוק מעיניהם. בכדי להבטיח את תשומת לבם המלאה יש לנקוט בשיטה ישירה יותר והיא: הענקת הטבות ומבצעים.
פרסמו פלייר, עלון מידע או קטלוג מוצרים ושירותים המזמין את הלקוחות ליהנות מהטבות קיץ אטרקטיביות. נסו להתעלם מהשימושים הקבועים במבצעי קיץ כגון "מבצעים לוהטים" והשקיעו מחשבה נוספת בכדי להגיע לתוצאה יצירתית. לדוגמה:
"בחוץ 40 מעלות בצל? היכנסו לאתר שלנו ותזכו ל- 40% הנחה!" / "החום מתיש אתכם? המבצעים שלנו ירעננו אתכם" וכו'. שלבו במוצר השיווקי אלמנטים של ים, בריכה וחופש בכדי לעורר את התלהבותם.
מוצרי פרסום ממותגים ללקוחות
מטרתם של מוצרי פרסום ממותגים היא לא רק להתחנף ללקוחות, אלא ובעיקר להזכיר את קיומכם ולאפשר יצירת קשר ברגע בו יזדקקו לכם. לפיכך, יש לבחור במוצרי פרסום שמצד אחד נעים וכיף להשתמש בהם ומצד שני – יתכתבו עם עיסוקכם.
לדוגמה: לבעלי עסק לריהוט משרדי מומלץ לבחור בכיסא נוח לים, לבעלי עסק לציוד משרדי מומלץ לבחור במאוורר אישי נייד, לבעלי עסק למערכות מיגון ומצלמות אבטחה מומלץ לבחור במצלמת כיס בה יעשו שימוש הלקוחות בטיולים ובים.
ארגנו ערב גיבוש לעובדים על חוף הים
קבעו את מועד יום הגיבוש או אירוע חברה שנתי לתחילת הקיץ (חודש יוני) ותיהנו ממזג אוויר חמים אך לא מעיק. בנוסף, ביוני מסתיימים איסורי תקופת העומר כך שגם שומרי המסורת יוכלו ליהנות באירוע ללא אי נוחות.
קבעו מסיבת חוף, בריכה, שיט ביאכטה או יום ספורטיבי ופעילויות מים שונות (אבובים, קייקים, סירת בננה, כדור עף ועוד). השקיעו בעיצוב הלוקשיין במוטיבים ימיים: צדפים, קונכיות, חול ים, גלגל הצלה (או מוטיבים פיראטיים לנועזים).
הציעו תפריט קייצי הכולל גבינות, פירות העונה, קרטיבים, שייקים וקוקטיילים והשמיעו מוזיקה קצבית ומקפיצה. אווירת הקיץ תתרום לתחושת השחרור, החופש וההנאה ותפשיר עובדים ביישנים ולחוצים.
הקפידו לשלב באירוע את צבעי לוגו העסק בדגלונים, כרזות, מפות שולחן, בלונים וכו'. במה שיהווה תזכורת לעובדים שמקום העבודה יודע לפרגן להם ולתרום להנאתם.
הכניסו משב רוח רענן גם למשרדים שלכם
אפשרות נוספת למיתוג היא להכניס אלמנטים של קיץ לתוך המשרדים וללובי בפרט, ולמשוך את תשומת לב הלקוחות הנכנסים והמבקרים המגיעים מעת לעת. הדבר בה לידי ביטוי במשרדים גדולים כמו פייסבוק וגוגל, אך תוכלו ליישם זאת גם במשרד הצנוע שלכם.
הכניסו כדים שקופים ובהם צדפות וקונכיות, תלו במשרד כרזות קיץ, צילומי ים או קולאז' שבו נראים העובדים רוקדים באירוע החברה הקייצי שארגנתם עבורם.