כרטיס ביקור מיושן שווה רושם ראשוני רע
עולם העסקים תחרותי ועסק נמדד על פי יכולתו לבלוט מעל אחרים. מסיבה זו עסקים משקיעים הון בפרסום אך נכשלים באחד האלמנטים החשובים ביותר: הרושם הראשוני.
כרטיס הביקור המוגש לשותף או לקוח פוטנציאלי יקבע מה הוא יחשוב עליכם: כרטיס שחור –לבן שגרתי ייצור את הרושם שהעסק "ישנוני", לעומת זאת, כרטיס מעוצב ועליו כיתוב מתחכם יגרום לבעל העסק להראות מעודכן, בעל חוש הומור וכזה שכדאי להיכנס אתו להרפתקה עסקית.
כיום בתי הדפוס מסוגלים לעצב כל כרטיס שתרצו ולכן הדבר היחידי שנותר הוא לעורר את היצירתיות ולהפיק כרטיס שיהמם, יפתיע ויגרום ללקוחות לחייך בלי הפסקה.
כרטיס בעל אמירה אישית לכל בעל מקצוע
כבר הבנתם שאתם זקוקים לכרטיס ביקור ייחודי אך לא די בצבעוניות ליצירת אפקט ה"וואו". בכדי לנצל את מלוא כוחו של הכרטיס התאימו אותו במדויק לעיסוק שלכם בעזרת הכלי הבא: חשבו מה המוטיב המוביל של העסק ושלבו אותו באופן קומי או ייחודי בכרטיס.
לדוגמה: מנהלים חברת ניקיון? השתמשו בכרטיס ביקור נפתח המכיל מגבון לח. מנהלים משרד רואה חשבון? השתמשו בכרטיס שנראה כמו שטר כסף. מנהלים עסק לצילום? השתמשו בכרטיס ביקור שנראה כמו תמונה. מנהלים חברת שליחויות? עצבו כרטיס שנפתח למפת העיר ועוד.
מי אכל את הכרטיס שלי?!
הדרך הבאה ליצירת נראות שמורה לאמיצים בלבד: מדובר בטרנד חדש שתופס תאוצה ולא בכדי. חברות פרסום הבינו שכרטיס הביקור נשאר אצל הלקוח זמן מוגבל בלבד, אם לא מושלך מיד לפח, וניצלו את זמן ההישרדות הנמוך לטובתם על ידי כך שעצבו כרטיסי ביקור אכילים!
הכרטיסים שיועדו לחברות מזון, מסעדות וקונדיטורים חולקו בסיום ארוחה או פגישה עסקית כקינוח. אך לא רק עסקים בתחום האוכל השתמשו בטרנד זה אלא גם חברות לציוד טיולים, שהשכילו לעצב כרטיס העשוי מבשר משומר. המטיילים לקחו את הכרטיס עמם במסעותיהם להרים והמסר הפרסומי הגיע לגבהים חדשים, פשוטו כמשמעו.
חשבתם להשתמש בכרטיס ביקור ממתכת?
שיטה נוספת להילחם בנטיית הלקוחות להיפטר מהכרטיס היא על ידי הפיכתו לשמיש. עסקים אחרים בחרו בכרטיסים ממתכת שהפכו לכלי תפעולי בו נעזרים הלקוחות באופן קבוע.
לדוגמה: יצרן אופנים בחר בכרטיס המשמש גם כמברג, עסק לציוד למטבחים בחר בכרטיס המשמש כמגדרת גבינה ועסק אחר יצר כרטיס שהוא גם מלחייה. הדוגמאות המחישו כיצד עסקים בתחומים שונים הצליחו להפוך כרטיס דומה לייחודי עבורם.
הכרטיס שהופך את הלקוחות למפרסמים שלכם
השימוש הבא בכרטיס הוא כל כך חכם שנעניק לו את פרס המקוריות: מדובר בכרטיס ביקור שיצרה חברת פרסום שמטרתו להפוך את הלקוחות למפרסמים בעצמם, בשיטת "הפוך על הפוך". כיצד?
החברה חלקה ללקוחות כרטיס שקוף שבצדו העליון איור של משקפיים/שפם ובחלקו התחתון פרטי העסק. הלקוחות הצטלמו עם הכרטיס והעלו את התמונות לרשתות החברתיות. ברגע אחד נוצר קמפיין פרסום מתגלגל והבאזז סביב יוזמת החברה לא פסק.
כיצד תבחרו כרטיס ביקור ייחודי משלכם?
הפכו את החיסרון ליתרון: חוששים שהלקוחות ישליכו את כרטיס הביקור בגמר הפגישה? חלקו להם כרטיס חכם המצויד בקוד אישי ומכיל נתונים חשובים כמו שם, טלפון העסק וכתובת מייל. ברגע שהלקוחות יסרקו את הקוד עם הסמארטפון – המידע יעבור למכשיריהם וכבר לא יהיה צורך בכרטיס.
חשבו מה תרצו להבליט: אם אתם "הפנים של העסק" אל תחששו להבליט נתון זה. בחרו בכרטיס ביקור ובו תמונה אישית שלכם לצד הפרטים על העסק. ישנם בתי דפוס המציעים כרטיסי ביקור עם תמונה הדומה לפיד בפייסבוק – טריק חביב ומקורי.
צרו כרטיסים בדוגמא זהה אך בצבעים שונים – כך תוכלו להשתמש בכרטיס במשך חודשים ארוכים מבלי שהלקוחות ישתעממו ממנו.
וכמובן: תשאבו השראה מעסקים אחרים. אל תחששו לפרוץ גבולות ולנסות. במקרה הטוב: יצרתם שיחה עם הלקוחות. במקרה הפחות טוב: חוזרים לכרטיסי הביקור המסורתיים. בהצלחה!