מדוע חשוב ליצור סרטון תדמית עסקי?
הישראלי הממוצע מקדיש כ-8 שניות לקריאת ידיעה חדשותית ברשת ו- 15 שניות לצפייה בסרטון. טווח הזמן הקצר אינו משאיר לבעל העסק מרווח נשימה גדול, ומחייב אותו לנקוט בתחבולות בכדי למשוך את תשומת לבו של הגולש.
יצירת סרטון תדמית, לדוגמא, היא דרך אפקטיבית למשוך את תשומת לבו של הגולש ולחקוק בזיכרונו את המסר העסקי שלכם, בדרך יצירתית. בשונה מפרסומות, סרטון תדמית מעביר את מהות העסק בתמציתיות ומבלי להתחכם.
ליצירת סרטון תדמית יתרונות נוספות: בשונה מפרסומות המתחלפות בהתאם לטרנדים והשינויים בתפיסה השיווקית, סרטוני תדמית שומרים על יציבות ורלוונטיים לאורך זמן. ההשקעה בהם היא חד פעמית וניתן להשתמש בתוצר במשך שנים ארוכות, גם בארץ וגם בחו"ל. זאת בשונה מפרסומות המשודרות בטלוויזיה או כבאנרים באתרי אינטרנט, להם אורל חיים קצר ביותר.
לבסוף, סרטוני תדמית ניתן לשדר בלובי המשרד כך שכל לקוח או מבקר יזכו להיחשף אליו, ניתן לשלוח אותם בדוא"ל לשותפים עסקיים כהסבר תמציתי של פעילותכם בעסק ובנוסף, ניתן להציג את הסרטונים בפני הקהל הרחב בכנסים ובאירועים עסקיים.
סוגי סרטוני תדמית העיקריים בשוק
סרטון תדמית הכולל ראיון וסיור מודרך בבית העסק: זהו הסוג המוכר והקלאסי המציג את הנעשה בחברה, את הנפשות הפועלות, הצצה להיסטוריה של העסק וגם את החזון לעתיד. אורכו של הסרטון נע בין 2-4 דקות, הוא מקיף ומאופיין בנימה שמרנית והסברתית.
סרטון אנימציה נחשב לחדש וחדשני בשוק סרטוני התדמית. הסרטון מציג בפני הצופה את המסר העיקרי של העסק מבלי להטריח אותו בצפייה ממושכת בנעשה במחסי החברה, או בחדרי העבודה השונים. אורכו של סרטון אנימציה הוא בין 1.5-2 דקות בלבד והוא מאופיין בגישה הומוריסטית, צעירה ודינאמית.
סרטון מוצר הוא הסוג השלישי שרלוונטי בעיקר למי שמשווק מוצר בעסק ולא שירות. לדוגמא: נגר המשווק ריהוט משרדי ומעוניין להציג בפני הלקוחות את עבודותיו האחרונות. אורכו של סרטון זה הוא עד 2 דקות והוא מאופיין במעט מלל וריבוי צילומי תקריב.
כמה זה עולה לנו?
התעריפים המקובלים בשוק הם: כ- 6,000-7,500 ₪ לסרטון תדמית הכולל ראיון וסיור בבית העסק, בלוקיישן אחד עד שניים בלבד. כ- 8-500,12,000 ₪ לסרטון תדמית הכולל ראיון וצילום ב- 3-4 לוקיישנים הקרובים אחד לשני (פחות מ-30 ק"מ ביניהם), כ- 6,000-8,000 ₪ לסרטון אנימציה שאורכו עד 2 דקות וכ- 6,000-8,000 לסרטון מוצר.
השלב החשוב ביותר ביצירת סרטון תדמית: תיאום ציפיות
בין אם הגעתם לפגישה עם חברת ההפקה מלאים ברעיונות או אפילו עם תסריט מגובש, ובין אם יבשה באר היצירתיות ואתם חפצים בתסריט מטעם חברת ההפקה, פעולה אחת חשוב שתבצעו לפני תחילת הצילומים והיא –תיאום ציפיות.
עליכם להסביר בצורה ברורה ועניינית מהו המסר העסקי שלכם, מה חשוב שיעבור בסרטון, את מי תרצו לצלם, מה רמת החשיבות של כל נציג מטעמכם וכו', עד הפרטים הקטנים ביותר. מכוון שסרטון זה יהווה כרטיס הביקור שלכם מוטלת עליכם האחריות לוודא שהוא אכן רלוונטי, ומציג אתכם באור חיובי.
לשם כך יש להציג את התסריט שהכנתם לחברת ההפקה או לחילופין, לבקש מנציגיה להציג בפניכם את תכנית הצילומים המתוכננת. יש לעבור בקפידה על כל הפרטים, ולוודא שיש לחברת ההפקה את כל הנדרש לה בכדי להפיק את הסרטון, ובכך גישה ללוקיישנים, מדים של החברה, זמינות העובדים שיופיעו בסרטון ועוד.
לאחר הסכמה על כל הפרטים כולם, כולל מוסיקה שתלווה את הסרטון, תוכן הכתוביות והמלל ואורך הסרטון – רק אז מומלץ להתחיל בצילומים.
היצמדו ללוח הזמנים שנקבע
כמו בכל צילומים גם בצילומי סרטוני תדמית ייתכנו שינויים בלוחות הזמנים, מפאת תנאי מזג האוויר, קשיים טכניים או חוסר בשיתוף פעולה מצד נציגי העסק. לכן, מוטב להקדים את הצילומים עד ל-4 שבועות טרם מועד הצגתו בפני הלקוחות ו/או העובדים.
מרווח ביטחון זה של חודש ימים יאפשר לחזור על קטעים מהצילומים במידת הצורך, לתקן עריכה, להוסיף פרטים ולטפל בסרטון בנחת ובסבלנות עד להשגת התוצאה הטובה ביותר. בהצלחה.