איקאה המציאה שיטת שיווק חדשה: חזרה ליסודות
ענקית הריהוט פרצה לישראל עם הבטחה ברורה: למכור מוצרים איכותיים במחירים השווים לכל כיס. החברה סמכה על מוצריה שידברו במקומה ובמקום מסע פרסום ראוותני השתמשה בשלטים צנועים שנתלו ברחבי העיר, וקטלוג שחולק למעל ל-2 מיליון בתי אב בישראל, בפעולה שלימים הפכה לסמל ההיכר של החברה.
הקטלוג שהתפרסם פעמיים בשנה עורר היסטריה גדולה בישראל והפך ל"תנ"ך עיצובי". שיטת הדיוור הישיר הכניסה את איקאה לביתם של מיליונים ועוררה את סקרנותם ותאבונם.
לפני כשלוש שנים איקאה קרצה לבעלי עסקים בישראל והציעה מלבד ריהוט משרדי גם שירותי ייעוץ, עיצוב והתקנת הריהוט במשרדים ברחבי הארץ. עתה הצטרפו גם עסקים לשורת הישראלים המצפים בהתרגשות לקטלוג ולפתיחת שערי החנויות.
מה כל כך מיוחד בקטלוג?
הקטלוג של איקאה כולל תמונותיהם המרהיבות של אלפי מוצרי ריהוט, מטבח, אמבטיה, גינה ואמנות כשלצדם מחירים, מידות, משקל, צבעים ומוצרים משלימים בהם ניתן להיעזר בכדי למקסם את הנוחות והנוכחות.
בקטלוג ישנם טיפים לעיצוב, חדרים ומשרדים לדוגמה, רעיונות לניצול מקסימלי של חללים קטנים, טיפים לשילובי צבעים, שימוש חוזר במוצרים ועוד הפתעות עיצוביות שכל אחד יכול ליישם.
החברה גם מנצלת את הקטלוג להדגשת ערכיה ולצד התמונות משלבת את דרכיה לשמירה על הטבע בעזרת ייצור רהיטים מחומרים ממוחזרים, סיוע לשכבות החלשות באמצעות איסוף תרומות וריהוט ישן, עמידה בתקני בטיחות בתהליך הייצור ועוד.
למעשה, הקטלוג הפך מאלבום תמונות לקמפיין פרסומי מלא, מפורט ומתוחכם החודר לתודעתם של הלקוחות גם מבלי שהבחינו.
רוצים גם אתם ליהנות מהצלחה?
לאחר שאיקאה עשתה את כל העבודה הקשה כל שנשאר לכם זה לאמץ את השיטה ולקצור מחמאות. הנה כמה רעיונות ליישום:
השקיעו בעיצוב: קטלוג המציג לראווה את המוצרים /השירותים שאתם משווקים הוא למעשה כרטיס ביקור משודרג, ולכן בחרו בבתי דפוס המציעים שירותי עיצוב מקצועיים ואל תתפשרו על עיצוב חובבני. גם אם הדבר מצריך תוספת כספית, היא בוודאי תשתלם בהמשך.
בחרו בכריכה קשיחה: זכרו שתפקיד העטיפה היא למשוך את תשומת לבם של הלקוחות, ולכן מומלץ לבחור בכריכה קשה ובגימור מבריק המשווים מראה מכובד ויוקרתי לקטלוג.
הכניסו ערך מוסף לקטלוג: הייחודיות של איקאה היא ביכולת להפוך את הלקוחות הלא מנוסים שלה למומחים בעיצוב. עשו כך ושלבו בקטלוג טיפים לשימוש נבון במוצרים/שירותים שלכם, תוצאות מחקרים המעוררים את הצורך במוצרים/שירותים שלכם ועוד מידע חיובי ללקוחות. בדרך זו תצרו עניין ותגדילו את זמן החשיפה של הלקוחות לעסק שלכם.
השקיעו בתמונות איכותיות: תמונה שווה אלף מילים ובעסקים היא שווה אלף שיחות זועמות מלקוחות שחשבו שרכשו דבר אחד – וקיבלו דבר אחר. הקפידו לשלב תמונות ברורות של המוצרים/שירותים שלכם.
השתמשו בשפה פשוטה: אל תסבכו את הלקוחות עם שמות מפוצצים ודברו בשפתם. לצד תמונת המוצר/שירות הכניסו הסבר לגבי המחיר, פירוט תהליך העבודה ודגשים לגבי שימוש במוצרים/שירותים. כשהלקוח יבין מה הוא מקבל בדיוק – יהיה קל יותר למשוך אותו לבצע רכישה.
השקיעו בדרך הגשת הקטלוג ללקוחות: קטלוג איקאה מחולק בתיבות הדואר אך אינכם מוגבלים לשיטת דיוור ישיר זו. למעשה, אם קטלוג העסק שלכם קטן או צר – תוכלו לעטוף אותו במעטפה מעוצבת או שקית ניילון ולהצמיד אותו לידיות דלתות הבתים והמשרדים.
קרדיט תמונות איקאה: יוטיוב ופייסבוק