מהו שבוע הכפילים הזה שכולם מדברים עליו?
העולם מציין את שבוע הכפילים (הדופלגנגר = Doppelgänger Week) בשבוע הראשון של חודש פברואר, זאת הודות לבחור בשם בוב פאטל, שהחליף את תמונת הפרופיל שלו בפייסבוק לתמונתו של השחק טום סלק, כתגובה להקנטות מצד חבריו לגבי הדמיון ביניהם, והחל את המסורת המשעשעת הזו.
פאטל לא חשב שמעשהו יתחיל מגמה בינלאומית אך כדרכם של פוסטים ויראליים, גם החלפת התמונה הפכה לסיפור היסטרי שאף זיכה את בוב בראיון לעיתון אמריקאי, עם זאת יש הטוענים כי הריאיון, כמו האיש, פיקטיביים, מה שלא מנע מהפעילות הכפילים לצאת לדרך בשיא הכוח.
קרדיט לתמונתו של טום סלק: Thomas Atilla Lewis
החברות הגדולות כבר במשחק
אל תטעו לחשוב שמדובר בטרנד חולף כוון שבזכות אישי ציבור נבחרים הפכה הפעילות לדבר הכי מדובר בפייסבוק. מי שהיה ראשון לקפוץ על ההזדמנות הוא מארק צוקרברג שדחף את הפעילות בכל הכוח ועודד גולשים להעלות תמונות של כפילים מפורסמים, שחקנים, אמנים, ספורטאים, מדענים ועוד. בעמוד הרשמי שלו.
אחריו החל גל של תחלופת תמונות שכבש את כל רחבי העולם, וגרם גם לאישים "מעונבים" שאינם מרבים להשתתף בפעילויות כאלה לקחת בה חלק. לדוגמא: ראש הממשלה בנימין נתניהו שהחליף את תמונתו לדמותו של השחקן אלי מריאנו, המחקה אותו בדרך קבע בתוכנית סאטירית.
אחריו גם דובר צה"ל שלא הייתה לו שום ברירה אלה להכיר בדמיון העצום בינו לבין הגשש שייקה לוי, אליהם הצטרף גם אביגדור ליברמן השמרני, שלי יחימוביץ' ועוד מפורסמים.
אל תיקחו את עצמכם ברצינות
מטרתו של שבוע הכפילים היא להצחיק ולשעשע ונאמר לזכותן של החברות והמפורסמים שהם שומרים על כללי המשחק, ולא מפחדים לצחוק על עצמם, לעתים תוך אזכור ליריבות/ תחרות עם חברה אחרת, כפי שעשתה אי.ביי לענקית החיפוש גוגל, כשהחליפה את תמונתה בזו של האחרונה.
המלצתנו לכם היא לשמור על ראש פתוח ולאמץ את שבוע הכפילים כפעילות מסורתית הנערכת אחת לשנה. נצלו את הטרנד הזה לטובתכם ועוררו עניין בעמוד הפייסבוק העסקי שלכם. תוכלו לעשות זאת על ידי החלפת תמונת הפרופיל לתמונה של מפורסם ששמו מזכיר את עיסוקכם, או להעז ולהחליף את תמונת הפרופיל לתמונה של החברה המתחרה.
גם גיבורי דיסני הם סלבס
לא מוצאים מפורסם שדומים לכם או מזכירים את עיסוקכם? חפשו את עצמכם בעולם האגדות ובדקו מי המפורסם שמזכיר אתכם שם. הספרייה העירונית בכפר סבא, לדוגמא, בחרה לאמץ את תמונת הפרופיל של המנהלת הקשוחה ב"מפלצות בע"מ", שמוצגת כספרנית קשוחה, ובכך הוכיחה שמתחת לכל השקט הזה מסתתרת נפשת שובבה.
בתמונה שלפניכם מוצגת צעירה אמריקאית שהדמיון בינה לבין השחקנית הראשית בסרט הילדים "פרוזן" פשוט מדהים.
נעבור לשלב הפרקטי
ישנן שתי דרכים לקיים את שבוע הכפילים כהלכתו: הדרך הראשונה היא כאמור החלפת תמונת הפרופיל, צעד מתבקש והכרחי. בחרו בדמות שדומה לכם ביותר, ניתן לבחור במפורסמים, דמויות מסרטים ואפילו בעלי חיים, הכל הולך. הוסיפו מסר קצר כדי לעורר תגובות בפייסבוק ושמרו על תמונת הפרופיל החדשה עד ליום ראשון השני של חודש פברואר.
השלב השני הוא לערוך סקר בעמוד הפייסבוק העסקי שלכם ולשאול את הגולשים למי הם חושבים שאתם דומים. המטרה היא להניע אותם לפעולה ולגרום לשיתוף פעולה. בכדי לעודד את הגולשים המנומנמים הציעו הטבה או הנחה קטנה לזה שיציע את ההצעה הטובה ביותר. לאחר שתאספו המלצות לתמונות פרופיל חלופיות – שנו את התמונה בפייסבוק בהתאם להצעה שהתקבלה. בהצלחה ואל תשכחו ליהנות מהחוויה.