היום כבר כל העולם יודע: סקס מוכר
בשיר הפתיחה של הסדרה "סקס והעיר הגדולה" (Sex and the City) נראה אוטובוס מתיז מים על קארי בראדשו. חדי העין בוודאי הבחינו שעל האוטובוס מתנוסס שלט עם תמונתה של קארי וסלוגן חצוף המעודד את העוברים והשבים ליצור עמה קשר, ולהתייעץ בנושא סקס.
הסדרה שזכתה לרייטינג מטורף (21.5%) בכל ששת העונות ששודרו וסחפה מיליוני מעריצים נלהבים ברחבי העולם, נתנה פוש לא מתוכנן אך אפקטיבי לענף שילוט רכבים בזכות השלט הזה.
משרדי פרסום מיהרו לעלות על הגל והציפו את הרחובות ברכבים עליהם שלטים פרובוקטיביים שמשכו הרבה תשומת לב. מאז הטרנד המשיך להתחזק בעולם ובארץ והוכחה לכך ניתן למצוא בוויכוח הנצחי בין משרדי פרסום שובבים מצד אחד, לבין שדולת הנשים ומנהיגי הקהילה הדתית מצד שני, הקוראים כל אחד מטעמו הוא להסיר את השילוט הפרובוקטיבי מהרכבים.
משפחה מודרנית צוחקים כל הדרך אל הקופה
גם הסדרה הקומית המצליחה משפחה מודרנית (modern family) שברה שיא רייטינג בעקבות שימוש פרובוקטיבי בשילוט רכבים, בפרק בו האב פיל, סוכן נדל"ן, עטף את רכבו במדבקות בדמויותיהן של אשתו ובתו המתבגרת, לצד כיתוב שבקריאה ראשונה נראה כמו הזמנה למפגש מיני. לאורך הפרק נראות התגובות של נהגים גברים למדבקות שעל הרכב, בשלל סיטואציות מצחיקות.
אנו לא בטוחים מה ההשפעה של הרכב הממותג הזה על ענף הפרסום בארה"ב, אך יכולים לספר כי בזכותו הפך לפרק האהוב ביותר בסדרה, ולמדובר ביותר.
כשהבירה בלונדון מחולקת חינם, למי אכפת איך נראה הרכב?
מבשלת בירה בלונדון החליטה להילחם בתופעת הברים וניסתה למשוך חזרה את הלקוחות בדרך מתוחכמת. השיטה: מיתוג כרכרה, לא פחות, בשלטי פרסום, פרחים, פעמונים וחביות בירה שבאמצעותן חלקו הנהגים בירה לעוברים והשבים.
הצעירים נהרו אחר רכב הבירות המקורי, הפרסום הדהד גם אחרי שהשפעת האלכוהול פגה ומבשלת הבירה המקומית חזרה לשגשג!
שלט הרכב הכי מוכר בתל אביב. מנחשים מי?
ואיך אפשר בלי סיפור הצלחה מקומי: מדביר בשם ד"ר ג'וק החליט להפוך את הפחד של הישראלים ממזיקים לסימן ההיכר שלו, ומיתג את רכב העסק בדרך ייחודית: הוא הדביק שלט ענק על הרכב ומסביבו בובות של ג'וקים מסוגים שונים, מסתובבות במקום ורוקדות לצלילי "המנון" העסק שחיבר.
בתחילה צחקו העוברים והשבים לנוכח כלי הרכב הבולט והייחודי, אך עד מהרה נדבקו לשיר וצילמו בהמוניהם את הגו'קים המרקדים. גם כאן הפך העסק לסיפור הצלחה והזמנות השירות הגיעו נערמו.
ארבע השיטות למיתוג רכבים ויתרונותיהן
מדבקה בצד הרכב או בחלקו האחורי: פרסום מעודן ומאופק המתאים לעסקים המעוניינים להפגין נוכחות בדרכים, זאת מבלי לעורר תשומת לב מוגזמת.
שילוט על גג הרכב: שיטת פרסום מלאת נוכחות המתאימה לעסקים המעוניינים להניע את העוברים והשבים לפעולה, ולגרום להם לחייג למספר שעל גבי השלט. לרוב מאפיינת בעלי מקצוע ונותני שירות ופחות חברות ועסקים גדולי
עיטוף הרכב במדבקות: הדרך לזכות במקסימום תשומת לב בכבישים. הרכב עטוף כולו בלוגו המותג או במוצרים הנמכרים בעסק, אינו כולל טלפון ופרטים ליצירת קשר אלא מיועד להעלות את המודעות לעסק ולבלוט בתודעת הציבור. לרוב הולכים צעד אחד קדימה עם הקידום האגרסיבי ומוסיפים גם שלט על הגג ועזרים נוספים כגון רמקול ומגבר. הרעיון של שיטת פרסום זו היא למשוך תשומת לב וכל האמצעים כשרים.
עיטוף בבריזנט: שיטת פרסום שמיועדת לרוב למשאיות מסחריות, רכבי הובלות וכו'. העיטוף נעשה בעזרת ביריעות מודפסות או במדבקות ענק עליהן מוטמע סלוגן ותמונה אטרקטיבית.
שאלו את עצמכם מהי מטרתכם: ליצור חשיפה לעסק או לגרום ללקוחות לצלצל אליכם? האם אתם מעוניינים להפגין עוצמה על הכביש בשימוש ברכב מסחרי ממותג או אולי ליצור באזז תקשורתי סביב הרכב המכוסה במדבקות? כך או כך דעו כי שיטה זו אפקטיבית ותסייע בקידום העסק.