הצעת מחיר – רק לאחר ביקור נציג חברת הניקיון במשרדכם!
התחרות בשוק גורמת לספקים לעשות שמיניות באוויר בכדי לזכות בחוזה עבודה, ורבים ממהרים להעניק הצעות מחיר אטרקטיביות בשיחות טלפון עם לקוחות. עגמת הנפש מגיעה מאוחר יותר כשבעל העסק מגלה שלהצעה שקיבל נוספו מאות שקלים רגע לאחר תחילת העבודה. ומדוע?
אלעזר חקון מנהל חברת הניקיון "קלין איט" מגלה: "בכדי לתת הצעת מחיר נציג מחברת הניקיון צריך לבקר במשרד ולראות את החדרים, להעריך את היקף העבודה, את הקושי בביצוע ואת מספר אנשי הצוות למשימה. הצעת מחיר שנזרקת לאוויר כך סתם תגרום ללקוח לשלם ביוקר."
המקור להבדל במחיר – מבנה המשרד. לדברי אלעזר, גם אם מדובר בשני משרדים באותו הגודל יכולה להיות חלוקה פנימית שונה שמצריכה טיפול שונה. לדוגמה, משרד בגודל 100 מ"ר שבו שולחן סטודיו גדול וסביבו יושבים העובדים, ומשרד באותו הגודל המחולק לחמישה משרדים פנימיים. הטיפול בכל מקרה שונה וגם התעריף.
לפני חתימת חוזה- קבלו התחייבות להנחות בשירות עתידי
ייתכן וצורכי הניקיון שלכם מסתכמים בשטיפת הרצפה וריקון הפחים, אך כדאי להקדים ולבקש מחברת הניקיון תעריפים לשירותים עתידיים כגון: ניקוי לובי, ניקיון מקלטים ומחסנים, שירותי פוליש או ניקוי שטיחים.
חברת ניקיון המעוניינת לסגור חוזה בהקדם ולהבטיח לעצמה עבודה תציע תעריפים אטרקטיביים מהם תוכלו להרוויח בעתיד, ולכן הזמן הנוכחי הוא קריטי להשגת הנחות והטבות. נהלו משא ומתן לשירותים בזמן הווה ועתיד ותחסכו זמן, כסף וכאב ראש
רכשו חומרי ניקוי וטואלטיקה מחברת הניקיון
מחירון שירותי ניקיון למשרדים לרוב אינו כולל גם חומרי ניקוי וטואלטיקה ובעל העסק צריך להחליט באם לרכוש אותם מחברת הניקיון, או לספק אותם בעצמו. מנהלי משרדים מתחייבים לרכוש את המוצרים בעצמם אך דווקא פעולה "חסכנית" זו גוררת הוצאות.
גם אם תצליחו להשיג מבצע 1+1 על כלל מוצרי הניקוי ברשתות המזון, עדין משתלם יותר לרכוש מוצרים ישירות מחברת הניקיון, כוון שזו רוכשת את המוצרים בסיטונאות ותעריפיה זולים בהרבה ביחס לתעריפים ללקוח הפרטי בשוק.
בעבור תוספת תשלום קטנה תקבלו סל מוצרי ניקיון וטואלטיקה מלא, כזה שחברת הניקיון מיומנת בשימוש בו ועושה זאת בצורה הטובה ביותר. בדרך זו תחסכו מאות שקלים וגם עמידה ממושכת בתורים, סחיבת המוצרים והאחריות לספק את המוצרים בכל חודש ו/או לרדוף אחר מבצעים.
לאחר חודשיים של פעילות – בקשו הנחה
מנהל חברת הניקיון יבצע הערכה של אופי העבודה, משך הביצוע ומספר אנשי הצוות הנדרשים ועל פי המשתנים הללו יקבע את גובה המחיר החודשי שתתבקשו לשלם, לפי התעריף המקובל בשוק.
עם זאת, לאחר מספר שבועות צוות הניקיון ילמד להכיר את המשרד ויבנה תכנית עבודה המבוססת על הרגלי התנהלות העובדים, כמויות האשפה המצטברות, צרכים קבועים ומשתנים וכו', זאת על פי המציאות בפועל ולא על פי ההערכות.
שגרת העבודה צפויה להביא להתייעלות כך שכחודשיים לאחר תחילת העבודה יתכן ויקטן מספר אנשי הצוות ושעות העבודה. במקרה זה מומלץ לבקש ממנהל חברת הניקיון לשקול הפחתת התשלום החודשי בהתאם לתנאים החדשים, או להעניק לכם הנחה קבועה/ חד פעמית.
הזמינו ניקוי חלונות בגובה מחברה חיצונית
סל השירותים למשרד כולל גם ניקוי חלונות פנימיים שבמסגרתו הצוותים מבריקים את החלונות ושואבים את האבק שהצטבר במסילות. למרבית המשרדים שירות סטנדרטי זה מספיק בהחלט. אך מה עושים במידה ויש צורך בניקוי חלונות גדולים או בניקוי מגובה?
אלעזר חקון "מקלין איט" ממליץ לשכור שירותיה של חברת ניקיון נפרדת: "אם לחברת הניקיון הקבועה ששכרתם יש ציוד לניקוי חלונות בגובה – מצוין, אבל אם לא אז היא תשכור ציוד מחברה חיצונית והדבר יתורגם לתוספת מחיר."
במקרה זה, ממליץ אלעזר, מוטב "לעקוף את המתווכים" ולשכור שירותי של חברת ניקוי חלונות בגובה, המחזיקה בציוד ומסוגלת להציע מחיר נוח, הנחות לפי זמנים (לקראת הקיץ לדוגמה) וגם ולא פחות חשוב – ביטוח לעובדיה, כך שאם יפגעו חו"ח במהלך העבודה, לא תוגש נגדכם תביעה.