חוגגים ציון דרך משמעותי בחברה?
ורדה פרידמן מנהלת חברת מתכונוסטלגיה לעיצוב אלבומים מספרת: "לצד החגיגות לציון יום ההולדת לעסק או נקודת ציון משמעותית בפעילות שלו חשוב ליצור גם מזכרת שתשמור על הערך שלה לאחר שהחגיגה תסתיים. אלבום זיכרונות הוא אמצעי מצוין לתעד את פעילות החברה, הישגיה וציוני הדרך שעברה מאז הקמתה."
"אנו מפיקים אלבומים בהם ישנו סיפור הקמת המפעל, הצעדים הראשונים, הפעילות הענפה וגם מקום לעובדים מצטיינים או כאלה שהשפיעו על החברה. זה המקום להכניס את ההיסטוריה של החברה ולתעד את הדרך שעברה."
דרך מעולה למתג את העסק
בנוסף לאלבומים מפיקה פרידמן גם לוחות שנה אישיים הכוללים את תמונות העובדים, את לוגו העסק, הסלוגן ואלמנטים ייחודיים שהופכים את הלוח למוקד משיכה כמו ציטוטים מיוחדים, תאריכים חשובים ואיורים.
פרידמן: "אפשר להקדיש כל עמוד בשנה לאירוע עסקי משמעותי שהתקניים בו, או לעובדים שחוגגים יום הולדת באותו החודש. את לוחות השנה ניתן להעניק גם ללקוחות, שותפים ועובדים ובכך למתג את העסק ולהפוך אותו למוכר ואישי."
האלבום מתאים גם לחברות ועסקים קטנים?
"זה לא משנה אם מדובר בחברה של מאה עובדים או במפעל קטן ובו עשרים עובדים. אנו יוצרים אלבומים מיוחדים לכל מי שרוצה לתעד את העשייה שלו."
המתנה מתאימה גם לעובד שפורש לגמלאות?
"בהחלט. היום מפעלים וחברות מחפשים דרכים להראות לעובד שהוא חשוב ומוערך, ולא מסתפקות במתנות שגרתיות כפי שהעניקו פעם ולכן, אלבום אישי המכיל את תמונות העובד, את ההיסטוריה שלו בחברה, הישגיו וחוות דעת של חבריו – היא מתנה מושלמת."
האפקט שייווצר הוא עצום, כך מבטיחה פרידמן: "זו מתנה מושקעת שתסב לעובד גאווה רבה. הוא יוכל להציג אותה בפני בני משפחתו וחבריו, להציב אותה בביתו ולהתרגש ממנה בכל פעם מחדש."
האם יש מקום לאלבום סיכום שכזה בעידן האלבומים הדיגיטליים?
"בוודאי. דווקא בגלל שהתמונות היום רצות ברשת ונעלמות כמו זרם מים חשובה המזכרת שתישאר לנצח, שניתן לגעת בה, להחזיק אותה ביד ולשמור אותה. עבור עסקים רבים האלבום הוא בנוסף אמצעי ליחסי ציבור."
כמה השקעה נדרשת בכדי להפיק אלבום אישי לעסק?
"הצוות שלנו עושה את מרבית העבודה הכוללת איסוף החומר ממקום העבודה ו/או מהעובדים, ביצוע החשיבה היצירתית, העיצוב, הוספת האלמנט האומנותי, הדפסה והפיכת האלבום למקצועי."
"הכנת האלבום אורכת מספר ימים עד שבועות תלוי בעסק ובכמות החומרים. אנו אוספים תכנים ממקורות שונים בעסק, מארכיונים וגם מהרשת, מכינים תשתית עיצובית בעזרת מחלקת הגרפיקה ופועלים בעזרת הכתבים שלנו להוציא את האלבום לפועל במהירות האפשרית."