היי, אני פה, תסתכלו עלי!
הציבור חסר סבלנות. כך קובעים סקרים בינלאומיים ומדווחים כי זמן הצפייה הממוצע במהדורת חדשות היו 8 שניות לצופה בגיל 25 ומעלה. כמה זמן מקדיש הצופה לצפייה בפרסומות? אף לא 5 שניות. תמונת מצב עגומה למפרסמים ובעיקר לבעלי העסקים.
במציאות בה הכל זורם במהירות, חולף ונעלם, נדרשת עבודה רבה בכדי למשוך את תשומת לבו של הלקוח, ומאמץ עילאי בכדי לגרום למסר להיצרב בזיכרון. מסיבה זו בעלי עסקים אינם מסתפקים במסעות פרסום ברשת ובאמצעי התקשורת ומעמידים בכניסה לבית העסק שלט ענק.
ההשקעה בשלטים אלה עצומה הן מבחינה עיצובית, כלכלית ואיך לא, גם בירוקרטית, שכן בכדי להציב שלט נדרש אישור מהרשות המקומית ותשלום אגרה שנתית.
אז מה עליכם לעשות בכדי לוודא שהשלט שבחרתם יצליח להסב את תשומת לבו של הלקוח החמקמק? ראשית, לעבור לפסקה הבאה.
מכירים את השלטים הזוהרים בלאס וגאס?
בשל מהירות תחלופת המידע וכמות המסרים העצומה לציבור אין סבלנות למסר חד ממדי. ענף השילוט זיהה את המגמה המשתנה ומיהר להתאים את עצמו.
כך לדוגמה: השלטים הפופולאריים היום הם שלטי תלת מימד, שלטי חוצות ענקיים, שלטים דיגיטליים ואינטראקטיביים, שלטים המוארים בתאורה צבעונית או מהבהבים, שלטי זכוכית מנצנצים, שמשוניות הנתלות על בניינים שלמים ועוד.
בכל הנוגע לענף השילוט הגודל בהחלט קובע ואם אינך בולט בשטח – אינך נראה כלל. מציאות זו הביאה לכך שכמעט כל שלט שתראו יבלוט בנוכחותו, לעיתים בצורה מציקה. אם עולה בזיכרונכם התמונה של קריימר האומלל מנסה להיאבק בשלט הפרסום האדום, דעו שלזה בדיוק התכוונו.
ומי הראשונה לפצח את הנוסחה? גוגל!
החיבור בין סבלנותו הקצרה של הלקוח לבין התחרות בלתי פוסקת גרמה לעסקים להרחיק בניסיון למשוך תשומת לב. כמה רחוק? תשאלו את גוגל, שבחרה לצאת בקמפיין פרסומי בדרך מקורית.
החברה לא הסתפקה בהצבת שלט חוצות סטנדרטי ושברה שיא עולמי כשהציבה את שלט החוצות הדיגיטלי הגדול והיקר בעולם, שגודלו כמגרש פוטבול וגובהו כבניין בן 8 קומות. השלט הוצב במרכז ברודווי, בטיים סקוור, ומשך את תשומת לבם של העוברים והשבים, של התקשורת ועל פי גודלו לא נגזים אם נאמר שגם האסטרונאוטים בחלל נהנו לצפות בו.
עלות ייצור והצבת השלט הסתכמה ב- 2.5 מיליון דולר, פרוטות עבור גוגל שהשיגה את המטרה: חשיפה מקסימלית לקהל לקוחות פוטנציאליים ומשך חשיפה שנחשב היסטרי: 5 דקות של בהייה בשלט, כך דווחה החברה.
טיפים לבחירת השלט האידיאלי
בבואכם לבחור בשלט זכרו בראש ובראשונה כי תפקידו לייצג אתכם ואת מהות העסק. שלטים מהבהבים באותיות תלת ממד אומנם ימשכו את העין, אך האם הם הבחירה האידאלית לעסקי ראיית חשבון, לדוגמה, או למשרד עורכי דין?
דגש נוסף הוא נקודת הצבת השלט: אם משרדכם ממוקם באזור מרכזי בעיר שהראות אליו טובה, הסתפקו בשלט אסתטי ולא מנקר עיניים. אומנם התחרות קשה ועליכם לבלוט מעל המתחרים, אך דווקא בנושא השלטים כדאי לשמור על פאסון ולהעדיף שלטים אלגנטיים.
הדגש השלישי הוא המסר המועבר בשלט. מכוון שהלקוחות ירפרפו בשלט לחלקיק שנייה – חשוב למסור בו את המידע הרלוונטי ביותר, זה שיגרום להם להיכנס אל העסק ולהשתמש בשירותיכם.
אל תרבו במילים, באיורים או הסחות דעת והעבירו את המסר בפשטות. ככול שהשלט יהיה ממוקד כך יוכלו הלקוחות להבין את מהותו. עם זאת, אל תוותרו על שימוש בהומור! שלטים בעלי נימה אופטימית וחייכנית ישמחו את הלקוח ויהוו הזמנה חיובית לעסק.
זהירות, שלטים מתעופפים ברוח
בחרתם שלט, עיצבתם אותו ואתם מחפשים לוקיישן מרכזי בכדי לתלות אותו? שימו לב כי לעתים הצבת השלטים הללו כרוכה בסיכון מסוים.
רק השבוע שלט פרסומי ענק שמשקלו 50 טון קרס בנתניה, וצנח לכביש כשהוא נוחת רק במזל בין שני כלי רכב, ולא עליהם. באותה השעה חלף במקום אוטובוס מלא נוסעים ורק בנס לא נגרם אסון.
מסיבה זו מגבילה הרשות המקומית את התקנת השלטים הפרסומיים, ומאשרת התקנה רק לאחר אישור מהנדס העיר וחשמלאי מוסמך במידה ומדובר בשלט מואר.
האם השלט העצום הותקן כראוי? וכמה שלטים דומים עלולים להתנתק בעקבות הרוח ולהתעופף מעל ראשו של הציבור?עד שיתבררו הפרטים נמליץ לכם לבחור בשלטים שאומנם מושכים את העין, אך צנועים בגודלם.
קרדיט: תמונת קריימר: צילום מסך יוטיוב. תמונת שלט חוצות גוגל: Kimberly Ann Graham