אתם המרוויחים מהתחרות בשוק
התחרות הקשה בשוק מאלצת לאמץ חשיבה מחוץ לקופסה בכדי להישאר צעד אחד לפני המתחרים. התוצאה היא פתרונות יצירתיים כשהמרוויחים הם אתם, הלקוחות.
הכירו שלושה סטארט אפים מהפכניים שאת האפקט הדרמטי שלהם נראה ממש בקרוב. הנה סקירה קצרה וניסיון לחזות את השפעתם על השוק הישראלי.
חברת ההסעות המתחייבת לתשלום הנמוך ביותר
ישי כהן, יזם ישראלי צעיר (רק בן 18!) הקים את חברת SmartBus שבעזרתה ניתן להזמין שירות הסעות באפליקציה או אונליין באתר, ולהביא לחיסכון של עד 40% מעלות ההסעה.
התהליך מתבצע כך: הנוסע או מבקש השירות מזין את פרטי הנסיעה: מסלול, מספר נוסעים ושעות הנסיעה, ומיד לאחר מכן מתבצע מרכז אונליין בין 1,000 נהגי אוטובוסים ומיניבוסים ברחבי הארץ, מחברות הסעות לעובדים ומגורמים פרטיים וההצעה המשתלמת ביותר מוצעת ללקוח.
ההשפעה על פעילות חברות הסעות מקצועיות היא רבה ומעתה הן יאלצו להוזיל את תעריפי הנסיעה ולהרחיב את זמינותם עבור הלקוח בכדי "להישאר במשחק" ולזכות במכרז.
נוסעים לעבודה בנוחות ועם כוס קפה ביד
גם Leap, סטארט אפ אמריקאי בתחום הסעות עובדים שינה את כללי המשחק. המיזם מציע לנוסעים חוויית נסיעה לא רגילה הכוללת: ישיבה בכיסאות נוח, או כיסאות בר, הצמודים לשולחן עליו ניתן להניח את המחשב הנייד, ובעזרת חיבור לווי פיי (מסופק בחינם ע"י החברה) לעבוד ללא הפרעה, להתעדכן בחדשות או לקרוא ספר אלקטרוני.
ברכבי ההסעות המפוארים הדגש הוא על חווית המשתמש (במקרה זה, הנוסע) ומלבד כיסאות נוחים יוכל הנוסע גם ליהנות ממשקאות חמים וקרים וארוחת בוקר קלה. רכב ההסעות זמין לאורך כל שעות היממה ומגביר פעילותו בשעות העומס בבוקר ובסיום יום העסקים.
נסיעה ברכב ההסעות הזה יקרה בהשוואה לנסיעה בתחבורה ציבורית או שימוש ברכב הסעות שגרתי, אך הנוסעים טוענים בתוקף כי החוויה לחלוטין מצדיקה את המחיר ושמעסקה זו כולם מרוויחים: חברת ההסעות המכניסה לכיסה דולרים רבים, והנוסעים הנהנים מנוחות ושלווה.
חברת שליחויות שלא מתפשרת על בטיחות
גם בענפי תחבורה נוספים חל שינוי משמעותי לטובת הנוסע העסקי או הפרטי. כך למשל, חברת מישלן השיקה את הצמיג של הדור הבא המתיימר לשמור על כשירות מלאה במשך שנים. החברה טוענת כי הודות לטכנולוגיה מתקדמת הצליחה לייצר צמיג שאינו מתפנצ'ר לעולם.
כעת חברות הובלות, חברות שליחויות ורכבי הסעות המשתמשים בצמיגי מישלן יכולים ליהנות מחוויית נסיעה טובה ובטיחותית הרבה יותר, ולהימנע מתשלום אלפי שקלים בעבור תיקון תקרים.
מעצימים את החוויה של הלקוח
מנהלים ערניים מבינים שיש לשנות את שיטת העבודה בכדי לשמור על הלקוחות ועושים הכל בכדי לרצות את הלקוח. לירן ידבבסקי, מנהל חברת YD service שליחויות והפצה מספר על הדרכים להעניק שירות ייחודי ללקוח:
"הסלוגן שלנו הוא "עושים לך את החיים קלים" וזו המטרה שלנו. אנו מתייחסים לתודעת השירות בצורה יותר מעמיקה בהשוואה לחברות אחרות, ופועלים בכדי שהלקוח תמיד יהיה מרוצה."
כיצד הדבר בא לידי ביטוי? "אנחנו יודעים שאחד הדברים החשובים ללקוח הוא היכולת לעקוב אחר התקדמות השליחות שהזמין ולכן אנחנו מעדכנים אותו בכל רגע נתון בעזרת הודעות MMS, טלפונים ודיווחים. זו יוזמה שלנו והלקוח לא צריך לחכות לשיחת טלפון."
איך אתם מתאימים את עצמכם לרצונות הלקוח? "אנחנו כל הזמן חושבים על הצרכים שלו, לדוגמה, בשבוע העבודה האחרון לפני היציאה לחופשת פסח ובעיקר ביום שלפני החג יש עומס גדול. גייסתי כוח אדם נוסף בכדי לעמוד בכל המשימות בחגים. אנחנו עובדים יותר שעות ונותנים שירות ממש עד הקצה – עד שעתיים לפני כניסת החג וכשעתיים לאחר יציאת החג. הלקוחות שלנו יוכלו לבצע שליחות ממש עד הרגע האחרון."