הביאו את הסרטים הצהובים!
במצב האופטימלי מפנים את עובדי המשרד למיקום חלופי עד גמר השיפוצים, אך אם אין ביכולתכם לעשות זאת בגלל מגבלות תקציב או מכל סיבה אחרת, עליכם לנקוט במספר דרכים מקוריות בכדי להבטיח המשך פעילות תקינה של העסק והעובדים בו.
הצעד הראשון שיביא לשמירה על ניקיון, נוחיות ובטיחות העובדים הוא לתחום את אזור השיפוצים. תוכלו לעשות זאת במגוון דרכים: בעזרת סרטי סימון (כן, כמו של המשטרה), נייר איטום שקוף, מחיצה (ניידת) זמנית ואפילו בעזרת פוסטר ענק שיכסה את הכניסה לאזור השיפוצים.
כל דרך יצירתית שתסייע ליצירת חיץ בין אזור העבודה לאזור השיפוצים תתקבל בברכה. חציצה זו הכרחית בכדי למנוע מהלכלוך להתפזר לכל הכיוונים, למנוע חשיפת עובדים לחומרים מסוכנים ולהפחית את הרעש הנגרם כתוצאה מהעבודות השונות.
הקפידו על תחלופת אוויר במשרד
ריח חומרי שיוף, אבק, מלט או צבע טרי עלול לגרום להרגשת אי נעימות בקרב הנוכחים, ולעתים לעורר תגובות פיזיות כגון בחילה וסחרחורת. על כן, יש לדאוג לתחלופת אוויר קבועה במשרד. פתחו חלונות ושמרו על נתיבי אוויר לאורך כל היום.
במקביל, פזרו במקומות שונים במשרד מפיצי ריח ומבשמים. מומלצים במיוחד מפיצים בניחוחות יסמין ולילך, הידועים בנוכחותם העדינה וביכולתם להשרות רוגע.
התקינו שלטי אזהרה והכוונה
שיפוץ במשרד עלול להוות מפגע בטיחותי ועל כך יש ליידע את העובדים, הלקוחות המזדמנים והשותפים העסקיים המגיעים אליכם למשרד על קיומו, זאת בעזרת שלטי הכוונה ואזהרה כמתחייב מהוראות מנהל הבטיחות בתעסוקה. הציבו את השלטים במקום בולט בכניסה למשרד ובכניסה לאזור השיפוץ הספציפי.
אל תוותרו על שירותי ניקיון בזמן השיפוץ
שמירה על ניקיון בזמן שיפוצים במשרד היא משימה לא פשוטה אך אפשרית ובעיקר – הכרחית. הדרך לעשות זאת היא להגביר את תכיפות עבודות ניקיון המשרד בזמן השיפוץ ולקיים שלושה סבבי ניקיון: מוקדם בבוקר טרם הגעת העובדים, בזמן פעילות המשרד ולאחריה.
מרבית חברות הניקיון מציעות שירות לאורך כל היום והלילה, כך שלא תתקשו לאתר חברה שתעמוד במשימה. עם זאת, עליכם ליידע את החברה הנבחרת בדבר קיום השיפוצים במשרד ולאפשר לה להיערך בהתאם.
ניקיון בזמן השיפוץ יאפשר פינוי של פסולת שהצטברה, שטיפת הרצפות בחדרים בהם לא נערך שיפוץ, ניקיון השירותים, המטבח, חדרי הישיבות והלובי ויצירת אווירה נעימה בתוך הכאוס.
סבבי הניקיון השונים יספקו מרווחי זמן בהם המשרד יהיה נקי ונעים על אף השיפוצים הנערכים בו, ישדרו ללקוחות שהעסקים נמשכים כרגיל וישמרו על מורל העובדים, שיזכו למעט הקלה במהלך תקופה המתאפיינת באי נוחות.
השקיעו בשירותי הברקה למשרד בגמר השיפוצים
השיפוצים הסתיימו? ברכות! השלב הקשה מאחוריכם. עתה עליכם לפעול בכדי להפוך את סביבת העבודה חזרה למקום ראוי לשהייה ורצוי בזמן קצר, בכדי להפחית אי נעימות נוספת מהעובדים והנוכחים.
בדומה לניקיון דירה לאחר שיפוץ גם המשרד זקוק לריענון הכולל: פוליש למרצפות, ניקיון פרקטים, צחצוח החלונות וקרצוף טוב. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות שירותיה של חברת ניקיון המתמחה בשירותי פוליש כללי.
חברה מסוג זו מתמחה בביצוע מייקאובר מהיר למשרד כשהתוצאה המתקבלת נעימה וריחנית. עם זאת, חשוב לוודא מול הקבלן שביצע את עבודת השיפוץ שאכן ניתן לבצע ניקיון יסודי במשרד, שכן לעיתים תידרש תקופת המתנה בת שבוע – שבועיים עד שחומרי הבנייה/ צביעה יתייבשו כראוי.
טאץ' אחרון לשדרוג המשרד לאחר השיפוץ
הפעולה המתחייבת הראשונה לאחר השיפוץ היא להחזיר את הסדר והניקיון. לאחר שצלחתם משימה זו ואם התקציב מאפשר נצלו את ההזדמנות ורכשו ריהוט משרדי חדש, ואקססוריז שישדרגו את מראה המשרד.
תמונות, כדים ובהם פרחים טריים, מנורות מיוחדות, מסגרות עתיקות, פוסטרים ובהם כיתוב מצחיק וכריות צבעוניות לסידורי הישיבה בלובי יכניסו צבע למשרד שקודם התאפיין בגווני אפור – אבק. בהצלחה!