מהו הפלאש מוב?
הפלאש מוב (באנגלית Flashmob) הוא ריקוד בזק שמתחיל לפתע, התאספות של עמיתים או זרים במקום אחד ובנקודת זמן קבועה מראש, בה הם מתחילים לרקוד יחד, כשאת התנועות למדו קודם לבדם או בקבוצה. בסיום הריקוד החברים מתפזרים.
ההגדרה האטרקטיבית מלמדת שהריקוד נולד בשנת 2003 בארה"ב כמחאה ציבורית, ומשם גלש בצעד קליל לרחבי העולם. באמצעות הפלאש מוב הביעו הרוקדים מחאה על תרבות הצריכה, יוקר המחייה והתנהלות הממשלה, כשהיום הריקוד קיבל אופי פחות לוחמני ונעשה בכדי לעורר מודעות לנושא בוער, לגבש אנשים או אפילו בכדי להציע נישואים.
תופעת הפלאש מוב היא להיט היסטרי שמצליח למשוך תשומת לב רבה, ולכן לא פלא שגם חברות ועסקים החלו להשתמש בו בכדי לקדם מוצרים ולהביא חשיפה למותג שלהם. הנה 4 דרכים בהן תוכלו להשתמש בפלאש מוב בכדי לקדם את העסק שלכם.
השתמשו בפלאש מוב בכדי לגבש את העובדים בחברה
כולם מקנאים בעובדים המגובשים של פייסבוק, גוגל וטבע הישראלית ומכירים באחדותם כמרכיב ההצלחה של העסק. במקום לקנא השתמשו בפלאש מוב בכדי לאחד בין עובדי המחלקות השונות בחברתכם.
הריקוד אינו קשה לביצוע ומתאים לעובדים צעירים ומבוגרים כאחד. בזמן החזרות יכירו ויתגבשו, ותופתעו לגלות שגם הביישניים ישמחו להצטרף ליוזמה ולרקוד עצמם פנימה אל מרכז החבורה.
כיצד עושים זאת? בפעם הבאה שאתם מתכננים יום גיבוש לעובדים הקדימו ובקשו מחלקם לארגן ריקוד פלאש מוב שיפתיע את יתר העובדים בחברה. שלחו במייל "סודי" סרטון המלמד את צעדי הריקוד למספר מצומצם של עובדים. בחרו בצעירים ומבוגרים, חדשים וותיקים, נשים וגברים וגוונו את הקבוצה ככל הניתן.
השתמשו בפלאש מוב בכדי להרשים לקוחות באירוע חברה
גיליתם שהעובדים מוכשרים בעסקים אך חסרי חוש קצב? השתמשו בחברות מקצועיות לפלאש מוב המציעות שילוב רקדנים מקצועיים באירוע שלכם. כל שעליכם לעשות הוא לבחור שיר, לצייד את הרקדנים בחולצות הנושאות את לוגו העסק, ולחכות שיקומו וירקדו באירוע החברה לעיניהם המופתעות של העובדים והלקוחות.
אם תרצו להגדיל את אפקט ההפתעה, תוכלו לבקש מחלקם להתחפש למלצרים או אפילו "לקוחות חדשים" ולהיבלע בין האורחים. מניסיון נוכל לספר לכם שזוהי אטרקציה שתותיר רושם נלהב הרבה לאחר שהאירוע יסתיים.
השתמשו בפלאש מוב בכדי לקדם מוצר או שירות חדש
הפלאש מוב מושך תשומת לב והוא סוחף ולכן רבים נשארים לעמוד ולצפות בריקוד עד סופו. משמעות הדבר היא שהלקוחות החמקמקים שמקדישים פחות מ-30 שניות לצפייה בפרסומת בטלוויזיה או ברשת, יבהו ברקדנים כ- 3.5 דקות לפחות (אורכו של שיר ממוצע), שזהו זמן חשיפה ארוך במושגים של היום.
לכן, הציבו עובדים מוכשרים או רקדנים מקצועיים בקניונים, בתחנת הרכבת, בכניסה לבית הקולנוע או ברחוב, הלבישו אותם בבגדים הנושאים את סמל המותג, ציידו אותם במוצר אותו אתם מעוניינים לקדם או מהרו להקים דוכן נייד בזמן שהם רוקדים ברקע. עוברי האורח יתאספו סביב הרקדנים ותוכלו להציג בפניהם את המוצר בקלות וללא מאמץ.
השתמשו בפלאש מוב לקידום העסק ברשתות החברתיות
צלמו את החזרות ואת התוצאה הסופית והעלו את התמונות והסרטון לרשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, גוגל+, לינקדין, יוטיוב ואפילו במייל ללקוחות ולעובדים שלכם. האמינו בכוח של הפלאש מוב ותראו איך הוא עושה פלאים. מחפשים הוכחות? בבקשה:
בסרטון הפלאש מוב שנערך בנחלת בנימין בת"א לרגל יום העובד צפו כ- 146,494 גולשים. בסרטון הפלאש מוב שנערך לקידום yes TV צפו 168,471 גולשים. בסרטון הפלאש מוב הגדול בישראל שנערך בחוף הים בראשל"צ צפו 45, 558 גולשים, והמספרים יגדלו אם תדעו למצות את האפשרויות לפרסום החבויות בפלאש מוב.
הנה שני סרטונים שיפתחו את התיאבון. הראשון הוא סרטון הפלאש מוב מנחלת בנימין – לציפייה. השני הוא אחד מהפלאש מוב היפים שראינו התקיים בארה"ב כמחווה למייקל ג'קסון, רקדו בו מעל ל-300 רקדנים וצפו בסרטון 13,410,759 גולשים - לצפייה.