שאלנו קבוצה של 13 יזמי סטרטאפ ממועצת היזמים הצעירים את השאלה הבאה: “ממה בד”כ מתעלמים כשחושבים על העברה או הרחבה של בית העסק בעיר אחרת?
הנה התשובות שקיבלנו:
1. תמיכה סביבתית
דיוויד אהרנברג מחברת ” Early Growth” שירותים פיננסיים טוען: “אם אתם מנסים לפרוץ לשוק חדש, אתם צריכים לקבל את התמיכה הנכונה.
עליכם לבדוק למי מהאנשים בסביבה שלכם יש את הקשרים הנחוצים בשוק שאליו אתם מנסים לפרוץ? אלו דלתות הם יכולים לפתוח עבורכם? כיצד אתם יכולים לנצל קשרים קיימים כדי ליצור קשרים חדשים?
אם אתם מזהים הזדמנות טובה בשוק החדש אך אין לכם דרך להתקדם, לא תצליחו לקבל מספיק תאוצה לחברה שלכם באותו התחום”.
2. עלויות המחיה
ניקולס גרמיון מאתר “Free-eBooks.net ” טוען: “מנהטן נשמעת כמו עיר נהדרת לעסקים, אך אם אתם עוברים מעיירה קטנה ,אתם עלולים להיות מעט מופתעים. אל תתנו לעובדה הזאת למנוע מכם לעשות את המעבר, אך היו בטוחים שההכנסות הפוטנציאליות יכסו את ההוצאות הגוברות שאיתם תתמודד בעת המעבר” .
3. מעבר מינימלי
טורסדיי בראם מחברת “Hyper Modern Consulting ” טוענת: “שתהליך העברת החברה לעיר אחרת גורם לנו לחלום על המשרד החדש, על גיוס עובדים נוספים ושינויים יקרים נוספים. הרחבת החברה לא חייבת להיות מהלך מסובך, זה יכול להתבצע בפשטות כמו נסיעה פעם בחודש לאותה עיר וביצוע העבודה במשרד משותף. חשבו מהי הנוכחות המינימלית שאתם יכולים להרשות לעצמכם, בשילוב כדאיות המעבר.”
4. הרגלי הסביבה
זאק קאלטר מקבוצת קאלטר אומר: “לפני המעבר חשוב ללמוד ולהכיר את הסביבה אליה אתם מתכננים לעבור. הכירו את אוכלוסיית היעד שלכם והבינו את הרגלי הצריכה של הצרכנים באותו אזור לפני המעבר.”
5. ערכו מחקר שוק
ארון שונפיילד מחברת “Do It In Person LLC ” טוען: “בעלי עסקים רבים מעוניינים להרחיב את החברה שלהם על ידי שיתופי פעולה או התאגדות עם חברות אחרות מפני שהם רוצים להיות מותג לאומי, ולכן הם לא עושים מחקר שוק מעמיק. חשוב שתבינו את הנתונים הדמוגרפיים ותשוו בין הצורך האמיתי שלכם בהרחבת החברה לעומת הרצון שלכם בהתרחבות. זה המפתח להתרחבות מוצלחת.”
6. בדקו את העלויות ומיקום המשרד
אנדרו פאיאד מחברת “eLearning Mind ” טוען: “שכדאי להשתמש בחברות כמו קרייגסליסט (Craigslist) האוספות נתונים על הקהילה המקומית שבהם תוכלו להשתמש לפני הקמת בית העסק בעיר אחרת. אתם יכולים לבחון את עלויות המשרד לפי מיקומו ולהעריך את רמת כישוריהם של העובדים בעיר באמצעות פרסום מודעות דרושים.”
7. דפוסי התנהגות
מייקל רובירדס מחברת “Securus Payments” טוען: “הסתכלו על דפוסי ההתנהגות של העיר. למשל, בפורטלנד, אתם יכולים ללכת לפגישה עסקית לבושים בג’ינס וחולצת פולו אך במקום החדש שלכם בקרלסבד, קליפורניה לא יתנו לכם להיכנס בדלת אם לא תופיעו בחליפה ועניבה. חשוב להיות מודעים לדפוסי ההתנהגות של השוק שאליו אתם נכנסים.”
8. ניהול מרחוק
ליאם מרטין מאתר “Staff.com” טוען: “אם אתם מעבירים את העסק שלכם בגלל עובדים חדשים ומוכשרים או מעבירים את הצוות הקיים שלכם, תשאלו את עצמכם: האם אתם יכולים לנהל את החברה מרחוק? החברה שלנו פועלת ב-9 מדינות שונות ויש לנו משרדים בארה”ב, קנדה, אוסטרליה ובפיליפינים. זה מאפשר לנו להתרחב במהירות וביעילות רבה יותר מכל חברה מקומית, בעיקר בגלל שאם אנחנו צריכים עובדים מוכשרים, אנחנו פשוט יכולים להעסיק אותם בלי קשה למקום מגוריהם.”
9. בחינת השוק הנוכחי בו אתם נמצאים
מאט אימס מחברת “MN Pro Paintball” טוען: “לפני שאתם חושבים להיכנס לשוק חדש, מומלץ לבחון את השוק הקיים שלכם ולראות אם אתם במקום הראשון בשוק הנוכחי. ודאו שבניתם עסק מוביל ודומיננטי בשוק הנוכחי שלכם לפני שאתם מחליטים להרחיב אותו לשווקים נוספים. אם אתם יכולים לשלוט בשוק הקיים, אז למה אתם רוצים לפנות לשוק אחר?”
10. זמני המכירה
קריס רובי מחברת “Ruby Media Group ” טוענת: “לפני שאתם מעבירים את החברה שלכם לעיר חדשה, תעברו על מחזור המכירות הממוצע של המוצר או המותג שלכם. חשבו כמה זמן לקח לכם לבסס את מעמדכם כמומחים בתחום שלכם בשוק הנוכחי שבו אתם פועלים והוסיפו את אותה כמות של זמן שייקח לכם לבסס את עצכם כמומחים בתחום החדש. לעיתים קרובות, בעלי עסקים לא לוקחים בחשבון את הזמן שייקח להם להשיג לקוחות חדשים בעיר החדשה.”
11. מועמדים לניהול החברה
רוהית סינגל מחברת “Sourcebits” טוענת: “אתם צריכים לשלוח מנהל בכיר מחברתכם שיריץ את היחידה החדשה שיצרתם. אם אתם מעסיקים עובד חדש לניהול השלוחה שלכם באזור הגיאוגרפי החדש, אתם עלולים להיות במצב של אי וודאות. יכול להיות שבבעלותכם משרד חדש שלא מתאים לאופי של החברה שלכם. בד”כ תקופת המעבר יוצרת בלבול רב בקרב העובדים ושום דבר לא נעשה בצורה הנכונה. חשוב שבהתחלה העבירו אדם בכיר מהחברה שלכם, ורק לאחר שהמשרד יהיו מאורגן כמו שצריך, תוכלו להעסיק עובד בכיר חדש.”
12. עלויות הנסיעות
גדעון קיבמרייל מחברת “InList Inc” טוען: “בעולם טכנולוגי מתקדם כמו שלנו, אנחנו מבצעים שיחות ועידה רבות באמצעות סקייפ ותוכנות נוספות, אך שום דבר לא משתווה לפגישות של פנים מול פנים. חשבו את עלויות הנסיעות שלכם, כולל כרטיסי הטיסה והשהייה בבתי מלון.
אם ברצונכם לפתוח משרד בחו”ל, חשבו את המט”ח באותה מדינה, עלויות טיסה חודשיות והשהייה בבתי המלון. לא משנה עד כמה החברה שלכם פועלת בצורה שוטפת, אתם תהיו חייבים לבקר שם.”
13. ציפיות העובדים
היידי אלסטופ מחברת “Spill” טוענת: “כשהעברנו את החברה שלנו לבוסטון ולאחר מכן לסן פרנסיסקו, ראיתי שהציפיות של העובדים החדשים כל הזמן גדלות. לדוגמא, העובדים בסן פרנסיסקו יצפו שבארוחת הצהריים לקייטרינג על בסיס יומי ומקרר מלא בבירות. לעומת זאת, העובדים בבוסטון יצפו מכם לעבוד עד השעות הקטנות של הלילה בניגוד לסן פרנסיסקו ששם העובדים מנסים לשמור על המאזן בין העבודה לחיים הפרטיים. חשוב שתדעו למה אתם נכנסים לפני שאתם מעבירים את הצוות שלכם לעיר אחרת.”