כאשר מדובר על בחירת ספק אירוח נכון באינטרנט עבור אתרי האינטרנט שלהם, הרוב המכריע של בעלי עסקים או חברות יודעים מעט מאוד על המרכיבים החשובים ביותר בבחירת חברת אחסון אתרים.
ישנם כמה דברים שמומלץ לשים עליהם דגש כשבוחרים את השרתים בהם תרצו לאחסן את האתר שלכם, למען כך הכנו רשימה של 4 טיפים:
אל תתייחסו למחיר כמרכיב היחיד בבחירת הספק
אירוח משותף (Shared hosting)– זהו הפתרון הזול ביותר המתאים לרמה הנמוכה ביותר של צרכים. השרת משותף לך ולבעלי אתרים נוספים וחברת האחסון יכולה לאפשר לכם תג מחיר נמוך יחסית על חשבון חלוקת המשאבים ביניכם לבין "השכנים" שלכם בשרת. החסרונות בחבילה זו הם רוחב פס מוגבל, שמוביל לביצועים לא אחידים ולא טובים מבחינת מהירות טעינת האתר, הגבלה לגבי שימוש בתוכנות כבדות במיוחד וסכנה מצד גוגל, שעלולה לסמן את השרת שבו אתם מתארחים כמסוכן לגולש, אם יש עליו גם אתרים בעייתיים או נגועים בנוזקות.
שרת יעודי (Managed dedicated hosting) – הפתרון היקר יותר, אבל כזה שמתאים לאתרים עם דרישות גבוהות של ביצועים, אמינות ותמיכה טכנית. מדובר בשרת שמוקדש אך ורק לפעילות של העסק שלך ועל כן עלויות האחזקה גבוהות יותר, אבל באופן תוכלו לדעת בדיוק מה יש על השרת ולהימנע מנזקים שנגרמים על ידי פעילות של אתרים אחרים.
אחסון עצמי (Self hosting) – פתרון זול יחסית לחכירת שרת ייעודי, עם שליטה בביצועים ובכל האספקטים של האחסון. שיטה זו מצריכה תפעול שוטף ואחריות שלכם לזמינות השרת ועל כן דורשת ידע טכני מתאים והשקעה זמן עבודה בתחזוקה השוטפת של המערכות
כמו בכל דבר בחיים כמעט, מחיר זול מדי עלול לעלות ביוקר. בסופו של יום חברות המתמחרות את שרותי האחסון שלהן במחירי רצפה, מסוגלות להחזיק פחות אנשי תמיכה, שרתים ישנים ואיטיים יותר וייתכן מאוד שכתוצאה מכך תחוו בתור לקוחות שלהן תקלות שירות תכופות יותר.
וודאו שלחברת האחסון יש אמצעי גיבוי ואבטחה לשרתים ולמידע
שאלו את נציג השירות של החברה:
- יש לכם ספקי כוח חלופיים?
- איזה סוג של אמצעי אבטחה יש להם על הרשת?
- מה האבטחה הפיזית שיש להם?
- מהם נהלי האבטחה, הטיפול בתקלות והחירום שלהם?
- מהן דרכי התקשורת וזמני התגובה של שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית? בהקשר הזה חשוב לציין שבמקרים מסוימים יש יתרון בעבודה מול חברה מקומית, שפועלת לפי לוח המועדים וימי העבודה שלכם.
בדקו מה הלקוחות אומרים עליהם.
התייעצו עם לקוחות קיימים ולקוחות בעבר של חברת אחסון האתרים, כדי לקבל מהם את הרושם לגבי טיב השירות וכדאיותו. לא פעם מילה של לקוח רווי ניסיון תאפשר לכם להבין טוב יותר את היתרונות והמגבלות של חברת האחסון וגם לכוון אתכם בנקודות שאולי לא עלו בדעתכם בתהליך הבירור.